Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited

- 26 november 2019

Is het ook praktisch?

Maar hoe zit het nu met het praktische laadvermogen achterin? Het oppervlakte van het laadvolume is exact hetzelfde als bij de reguliere Transit Custom en telt zes kubieke meter. Dit betekent dat er drie europallets of panelen van 2,40 x 1,20 m plat op de vloer vervoerd kunnen worden. Het netto laadvermogen is zo'n 200 kilogram lager met 1.130 kg aan gewicht. Geen behoefte aan laadruimte en liever inzet voor personenvervoer? Dan is er de 8-zits Tourneo Custom Plug-In Hybrid met dezelfde aandrijflijn.

Het rijden met de wagen gaat soepel en is geheel vergelijkbaar met de rest van het wagenpark van Ford. Dit betekent dat de auto goed op de weg blijft liggen, fijn stuurt en lekker van zijn plek komt. Tijdens het rijden zijn er vier verschillende rijmodi in te stellen. EV Now geeft voorrang aan het gebruik van opgeslagen accu-energie en laat je volledig emissievrij rijden, totdat de accu-inhoud minimaal is. EV Later geeft prioriteit aan de range-extender en maakt gebruik van remenergie om zo veel mogelijk energie van de accu te bewaren voor later gebruik. En EV Charge geeft volledige energie om de accu helemaal vol te krijgen om later te gebruiken voor EV Now. Uiteraard kan je ook de EV Auto modus aanzetten, de auto regelt dan zelf een combinatie tussen elektrisch rijden en het opladen door de range-extender.

120 pk
355 Nm
140 km/h
8,0 s
3,0 (2.7) l/100km
60 g/km
A
22%
€ 0
€ 0
€ 0 / maand
€ 600 - € 688 / kwartaal
  • 2024 - Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

  • 2024 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • 2017 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat