MG ZS EV Luxury

Max Veldhuis - 8 januari 2020

Zelf bedacht

Chinese auto's waren altijd een beetje het lachertje van de Europese pers en consument. Wie herinnert zich nog de creaties van Landwind of BYD? Deze auto's blonken veelal niet uit als het ging om hun bouwkwaliteit en de geur van plastic en lijm was evident aanwezig in het interieur. Kijk naar de MG ZS EV en je zult op het eerste gezicht waarschijnlijk niet vermoeden dat je met een auto van Chinese makelij van doen hebt. Het ontwerp lijkt eerder een soort mengelmoes van Mazda, Hyundai en KIA te zijn, waarbij met name de vergelijking met de CX-5 en de ix35 snel is gemaakt. De kopieermachine is deze keer uit gebleven, want hoewel de ZS behoorlijk wat weg heeft van de bovengenoemde modellen, is er niets ongewijzigd overgenomen.

Niets aan de ZS EV doet nog herinneren aan het 'oude' MG. Wanneer het logo niet zo pontificaal gemonteerd was, had je waarschijnlijk niet kunnen raden welk merk het was. Desondanks is de ZS zeker geen lelijke auto. De proporties van het ontwerp zijn goed en de verschillende stijlelementen passen goed bij elkaar. Het is door de conventionele 'grille' niet meteen te zien dat je met een volledig elektrische auto van doen hebt. Aan de voorzijde oogt de ZS mede dankzij de vormgeving van de koplampen wat agressiever, terwijl hij aan de achterzijde juist behoudend is vormgegeven. In de kleur van onze testauto, Aqua Cyan, trekt hij behoorlijk wat bekijks. Mocht dit niet je ding zijn, dan kun je nog kiezen uit vier andere kleuren: donkerblauw, wit, zwart of rood. Meer opties zijn er niet, want bij MG houden ze het met het oog op de productie graag simpel.

143 pk
353 Nm
140 km/h
8,2 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 30.985
€ 33.635
€ 617 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Skoda Kamiq 1.0 TSI Business Edition

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • Renault Captur 1.3 TCe 130 EDC GPF Initiale Paris

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense