Peugeot e-2008 GT Premiere

- 8 oktober 2020

Nieuwe standaard

Ook vanbinnen weet Peugeot een nieuwe standaard de bepalen voor het B-segment. Een luxe uitstraling, flinke schermen en praktische oplossingen voeren de boventoon. Het 3D-effect van Peugeot's i-Cockpit is ook zeker het noemen waard. Jammer is wel dat bepaalde animaties in het scherm achter het stuur vertraging met zich meebrengen. Zo duurt het bijvoorbeeld even voordat je ziet op welke snelheid de cruise control is ingeschakeld. Het centraal geplaatste scherm is vrij van vertragingen en reageert snel op aanraakcommando's. Wil je vanuit een submenu terug naar het hoofdscherm? Plaats gewoon drie vingers willekeurig op het scherm en je bent weer in het overzichtsmenu. Daarnaast werkt het inspreken van bestemmingen ook vloeiend, zodat je volledig de aandacht op de weg kunt houden. En over die praktische oplossingen gesproken: met allerlei handige aflegvakjes en bekerhouders kun je veel zaken opbergen. Berg je telefoon bijvoorbeeld weg in het vakje tussen de USB-aansluitingen. Het toestel laadt dan draadloos op en je wordt nooit afgeleid door een oplichtend scherm van de smartphone als er berichten binnenkomen.

Net als bij andere Peugeots duurt het misschien even tot je de ideale zitpositie hebt gevonden, omdat de meest ideale stand van stoel en stuur wellicht veroorzaken dat je de digitale teller minder kunt aflezen. Maar na wat verstelpogingen vinden we een prima plek in de e-2008. De zetels zien er niet alleen bijzonder fraai uit, ze zitten ook heerlijk zacht en bieden een goede zijdelings steun. De zitting is alleen niet te verlengen of te kantelen. Ook achterin vind je een prima plek, ondanks het grote schuif-kanteldak dat de nodige hoofdruimte wegsnoept. Je zit wat hoger, zodat de benen een prima ruimte hebben. De kofferruimte biedt ook veel praktische bruikbaarheid, want met zo'n 400 liter inhoud heb je weinig te wensen over. De laadkabel kun je goed kwijt onder de dubbele bodem, maar dan moet de kofferbak natuurlijk niet te vol met andere spullen geplaatst worden.

136 pk
260 Nm
150 km/h
8,5 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 39.900
€ 48.810
€ 488 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Jeep Avenger 1.2 e-Hybrid Summit

  • Seres 3

  • Mazda CX-30 Skyactiv-X 186 6AT Luxury

  • Jeep Renegade 4xe 240 Plug-in Hybrid S

  • Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • Volkswagen T-Roc 2.0 TSI 4Motion DSG-7 Sport

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 6AT GT-M

  • 2019 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 EAT8 GT

  • 2017 - Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • 2013 - Peugeot 2008 1.6 VTi Allure