Het exterieur
Een ontzettend opvallende wagen is de Astra niet, ook al lijkt hij niet bepaald op zijn voorganger. Een echt grondige stijlevoluties is ook geen sterk plan in dit populaire segment. Toch is dit segment aardig in beweging als er vooral naar Peugeot en Renault wordt gekeken, die hun 307 en Mégane toch een ander uiterlijk gaven dan we gewend waren.
Opel tekende voor de nieuwe Astra toch een vrij strakke carrosserie. De lijn van deze auto wordt gekenmerkt door strakke lijnen en contrasterende vlakken. De centrale vouw in de motorkap komt mooi terug in het dashboard en, weer aan de buitenzijde, op de kofferklep. Geheel in de lijn met de concurrentie werd het koetswerk van de nieuwe Astra groter, en hoger opgetrokken. De buitenafmetingen met een lengte van 4,27m, een breedte van 1,75m en een hoogte van 1,46m neigen al snel naar de top van het segment waarin hij opereert. De verhoging van de koets kwam in het interieur ten goede door een hogere zitpositie en hoofdruimte. De lichtunits zijn zowel voor- als achter opvallende stijlelementen. Voor kregen ze aparte chroomkleurige optieken op een glanzend zwarte achterkant waardoor er drie “ogen” worden gesuggereerd achter het heldere afdekglas. Achteraan gebruikt Opel juist mat glas voor de lichtunits.

2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC OPC

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2010 - Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo










