Het gevoel is terug!
Liefhebbers van een lekker potje sturen waren altijd snel uitgekeken op een Yaris. Op geen enkele manier was het onderstel van het vorige model sportief te noemen. En je raadt het vast al; ook dat is grondig verbeterd. De auto staat op het GA-B platform dat afstamt van het TNGA-platform (Toyota New Global Architecture) dat wordt toegepast in alle recente Toyota's (informatie waarmee je kan opscheppen bij de dealer). De balans en het stuurgedrag van de nieuwe Yaris verdient absoluut een dikke pluim. Op geen enkel moment wordt het gedrag van de auto te sportief of juist te week. Er is eenvoudigweg strakke balans in het rijgedrag.
Het geheel wordt aangedreven door een 1.5 liter driecilinder met hybride techniek. Met een vermogen van 116 pk (85 kW) ruim voldoende om vlot mee te komen in het dagelijkse verkeer. Vooral het extra zetje wat de elektromotor je biedt is opvallend fijn. Ga je flink op het gas dan is de CVT automaat duidelijk hoorbaar. Gezien het compacte formaat van de auto hadden we verwacht dat 116 pk hem vlot naar de 100 km/u zal brengen. Toch kost het de auto bijna 10 seconden om tot deze snelheid te komen.

Citroën ë-C3 44 kWh Max

Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

Renault Clio TCe 100 R.S. Line

Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

.jpg)





