Koplampen met Y-vorm
De Sandero heeft een compleet andere uitstraling gekregen. Zonder dat de afmetingen enorm veranderd zijn, ziet de auto er groter uit. Dat komt met name doordat de wielen wat verder uit elkaar staan en optisch het front en de achterzijde breder ogen. Ook staan de zijruiten onder een grotere hoek, waardoor meer dynamiek in de uitstraling wordt bereikt. Het terugbrengen van de hoogte met 10 mm zorgt ook voor een modernere uitstraling en die ingreep heeft geen invloed op de binnenruimte.
Het plaatwerk aan de buitenkant van de nieuwe Sandero is specifiek vormgegeven, maar wie goed kijkt ziet in de basis van de belijning overduidelijk de huidige Clio. Neem bijvoorbeeld de knik in de ruiten van de achterportieren, die optisch wordt doorgetrokken in de C-stijl. Of de motorkap die aan de randen als het ware over de spatborden heen sluit.
De koplampen zijn opvallend breed en hebben als kenmerk een Y-vorm die aansluit op de chromen strip aan de bovenkant van de grille. In de meest complete Comfort-versie beschikt de auto aan de voorkant over mistlampen die in een fraaie omlijsting zijn opgesloten. Ook zo'n detail dat aangeeft dat de ontwerpers veel zorg besteed hebben aan dit model.
De genoemde Y-vorm kenmerkt ook de achterlichten die behoorlijk ver in de achterspatborden zijn doorgetrokken. Deze benadrukken de 'heupen' van die plaatwerkdelen. En om de toegenomen breedte nog extra kracht bij te zetten, zit er onder de achteruit een soort van spoilerlip. Dat het hier om de Comfort-versie gaat blijkt onder meer uit de meegespoten spiegelkappen en portiergrepen. De kale basisversie met zwarte bumpers wordt in Nederland niet aangeboden. De lichtmetalen wielen staan op de optielijst en die zijn met 16 inch een maatje groter dan de standaard stalen wielen met wieldoppen.