Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

- 14 maart 2021

Perfecte allrounder

We komen tot de conclusie dat de i20 de perfecte allrounder is van het B-segment. Hij is niet de sportiefste of de zuinigste, maar juist wel één van de ruimste zonder concessies te doen op een modern uiterlijk. Met de i20 bewijst het merk (opnieuw) dat het goede, ruime en volwassen auto's kan bouwen die helemaal in lijn liggen met de concurrenten. De tijden dat je schromend toegaf een Hyundai te rijden laten we achter ons. Helaas geldt voor de prijs. Waar we in 2009 nog voor 11.000,- euro een i20 op de kop konden tikken, liggen de kaarten anno 2021 geheel anders op tafel. Maar zonder twijfel durven we te zeggen dat deze auto iedere euro waard is, en dat is wat je uiteindelijk wilt.

  • Heerlijk ruim
  • Modern uiterlijk
  • Details interieur
  • Gebruikte materialen
  • Niet meer onderscheidend in prijs
100 pk
171 Nm
185 km/h
11,4 s
6,1 (5.2) l/100km
117 g/km
C
22%
€ 18.635
€ 26.535
€ 486 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Citroën ë-C3 44 kWh Max

  • Mazda 2 Hybrid 1.5L VVT-I 116 Homura

  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2015 - Hyundai i20 Coupé 1.2 HP Comfort

  • 2015 - Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • 2013 - Hyundai i20 1.2 i-Motion

  • 2009 - Hyundai i20 1.4i i-Catcher