Ruimte voor verbetering
Zoals benoemd heeft de iX de wielbasis van een X7, zodat de inzittenden zich geen zorgen hoeven te maken over de beschikbare ruimte. De achterbank biedt twee volwaardige zitplaatsen, waarbij je zelfs schuin tegen de beklede kussens aan de zijkant van de auto kunt leunen en zo je benen languit onder de middenconsole kunt schuiven. De middelste passagier heeft het letterlijk iets minder breed, maar door een overvloed aan been- en hoofdruimte houd je het daar ook wel even uit.
We kunnen eigenlijk stellen dat je achterin de iX beter zit dan voorin. De voorstoelen zien er met hun ruitjesstiksels en fraaie vorm dan goed uit, de ondersteuning is duidelijk minder dan in andere BMW's en de concurrentie. De bovenbenen worden niet goed ondersteund en ook al kun je de stoel in alle hoeken verstellen, de echte ideale zithouding hebben we niet kunnen ontdekken. Waar je qua zetels dus comfort mist, weet de auto wel te overtuigen door de algehele rust die aan boord wordt geboden. Wind en bandengerol worden vakkundig buiten gehouden en de elektrische aandrijving sluit naadloos aan bij de totale rust die in de cabine geboden wordt. Ontzettend knap gedaan voor zo'n uit de kluiten gewassen cross-over, die zijn aerodynamica natuurlijk wel mee heeft.