Finetunen gewenst
De auto is goed te plaatsen en voelt nooit massaal aan bij het doorkruisen van stadsverkeer. In bochten wil de auto zich nog wel eens zetten, waardoor je merkt dat je niet met een kleine jongen op stap bent. Het gewicht is echter goed verbloemd, mede door de toch wel straffe afstelling van het onderstel. De auto is niet zo comfortabel geveerd als je zou verwachten, zeker als je de grote wielen hebt die onder de Homura zijn geplaatst. Voor de rijbeleving is het mooi, maar bekijk goed van tevoren of dat sportieve bij je past.
Bij de persintroductie valt verder op dat het samenspel tussen elektro- en benzinemotor niet zo verfijnd is als bij veel PHEV-concurrenten. Afremmen en optrekken gaat nog wel eens met wat schokken gepaard, maar met wat software-aanpassingen moeten de uiteindelijke seriemodellen een stuk geraffineerder rijden lijkt ons.
Naast de plug-in hybride kun je in de nabije toekomst ook kiezen voor een drieliter zes-in-lijn benzinemotor en 3,3 liter zescilinder dieselmotor, die door de toepassing van milde hybridetechniek niet vervuilender zijn dan de huidige generatie viercilinders. Prijzen en specificaties van die krachtbronnen zijn nog niet bekend.
Kia Niro EV 64 kWh ExecutiveLine
Nissan Ariya 63 kWh 2WD Evolve
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition
Tesla Model Y Long Range
Hyundai IONIQ 5 225 kW AWD Project 45
Skoda Enyaq iV 80 First Edition
Kia Sorento 1.6 T-GDi Plug-in Hybrid 4WD
Volkswagen ID.4 204 pk 1st Max
Seat Tarraco 2.0 TSI DSG-7 4Drive Xcellence