Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus

- 11 juni 2022

Ruime bak

Op de voorstoelen zit je vorstelijk, maar achterin is het evengoed prima vertoeven. Punten scoort de Citroën nog steeds met de drie achterstoelen, die individueel zijn te verschuiven. Ouders met drie kleine kinderen kunnen bijna niet om de Citroën heen, want waar vind je nog een SUV waar je eenvoudig drie kinderstoelen op kwijt kunt? Je komt al snel uit op veel duurdere exemplaren met zeven zitplaatsen, terwijl dat lang niet altijd gewenst is. In die zin is de auto dus een prima vervanger voor een MPV, maar hoe zit dat met de achterbak?

We rijden zoals gezegd de Hybrid, die met 460 liter flink inlevert ten opzichte van de versies met alleen een brandstofmotor. Je kunt de achterstoelen wel naar voren schuiven om meer ruimte te creëren, maar het verschil blijft zo'n 100 liter. Als je de achterklep opent, zie je daar echter niets van. Pas onder de dubbele bodem treedt het verschil op, zodat je toch beschikt over een hele praktische kofferbakruimte. Houd er wel rekening mee dat de laadkabel nog mee moet, want die gaat het beste onder de laadvloer weggeborgen worden.

225 pk
360 Nm
225 km/h
8,9 s
onb (1.4) l/100km
32 g/km
A
22%
€ 39.690
€ 47.490
€ 871 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Renault Symbioz e-Tech full hybrid iconic

  • Nissan Qashqai e-POWER N-Design

  • smart hashtag 3 66 kWh Brabus

  • Zeekr X Long Range RWD

  • BYD Atto 3 Design

  • Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Executive

  • Renault Austral e-Tech 200 Techno Esprit Alpine

  • Alfa Romeo Tonale 1.5T Hybrid Veloce

  • Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline

  • Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground