Nog steeds semi-premium
Mazda is een merk dat bij veel autoliefhebbers in de smaak valt. De strakke Japanse designfilosofie, doordachte techniek en verfijnde rijdynamiek maken het merk geliefd. En terecht - Mazda's zitten op veel punten gewoon goed in elkaar. Dat vinden ze bij Mazda zelf ook. Niet voor niets hanteren ze termen als 'Jinba Ittai', een Japanse uitdrukking die verwijst naar de perfecte symbiose tussen ruiter en paard. Diezelfde eenheid moet elke bestuurder in een Mazda ervaren: een harmonieus samenspel tussen mens en machine.
Hoewel het op het punt van design de CX-60 zeer hoge ogen gooide leek de Japanse ruiter van Jinba Ittai toch wat zand in de ogen te hebben gekregen bij de ontwikkeling van de aandrijflijn en het onderstel van deze fikse SUV. Veel gebruikers merkten op dat de balans niet optimaal was, en die kritiek is Mazda niet ontgaan. Gelukkig is het een merk dat luistert én handelt. Voor modeljaar 2025 introduceert Mazda verbeterde, langere, achterveren en stevigere schokdempers. Ook de aandrijflijn is onder handen genomen. Of deze aanpassingen ervoor zorgen dat de CX-60 nu wél uitblinkt in techniek en rijdynamiek? Dat zoeken we voor je uit.
Subaru Forester 2.0i e-Boxer First Edition
Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid AWD GR Sport
DS 7 e-Tense 4X4 300 Antoine de Saint-Exupéry Collection
Peugeot e-3008 73 kWh 210 Allure
Nissan Ariya 87 kWh e-4orce Evolve
Lexus RZ 450e President Line
Volvo C40 Recharge Twin Pure Electric Ultimate
Kia EV6 77.4 kWh RWD Plus
Audi Q4 e-tron 40 Advanced edition