Renault Kangoo L2 e-Tech electric Advance

- 19 november 2023

Precies als de dieselversie

Net als de elektrische personenwagens worden de volledig elektrische bedrijfsauto's van Renault met e-Tech aangeduid. Daarbovenop voert Renault de typeaanduiding Electric. De auto moet het dan ook voornamelijk van zijn benaming hebben om aan te geven dat dit een volledig elektrische bedrijfswagen is. Je ziet het er niet aan af, aangezien de laadpoort achter het logo in de neus zit. En aan de zijkant zit nog gewoon de tankklep van de brandstofversies, al kun je die natuurlijk niet openen.
De uiterlijke kenmerken zijn vergelijkbaar met die van de kortere Kangoo, zodat de verschillen alleen aan de zijkant opvallen. Er is meer ruimte achter de schuifdeur en we gaan zo zien wat dat voor de laadruimte betekent.

Zijn uiterlijk is in ieder geval fris, hoewel de nieuwste designtaal van de personenwagens er niet in terug te lezen is. De bus is behoudender in ontwerp, zoals we dat vaak zien bij bedrijfsauto's. Toch zijn ontwerp en merk de dingen waar busjes het van moeten hebben. Op technisch vlak zie je namelijk steeds meer een samensmelting. Voor de Kangoo geldt dat ook, want de Nissan Townstar en Mercedes-Benz Citan delen dezelfde basis.

Het onderscheid wordt dus met het afwijkende neusje gemaakt, hoewel Renault nog meer dingen heeft verzonnen om zich mee te onderscheiden. Zo is de korte Kangoo met Open Sesame deuren te krijgen, er zit dan geen deurstijl tussen het voorportier rechts en de schuifdeur. Handig bij het inladen van lange lading. Bij de verlengde Kangoo is dat geen optie, maar heeft Renault wel iets anders bedacht. Naast Open Sesame brengt het Franse merk nu een Houdini-verdwijntruc naar de Kangoo. Wat dat betekent, lees je zo.

123 pk
245 Nm
135 km/h
11,6 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 31.715
€ 38.500
€ 385 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Fiat e-Scudo 75 kWh 136 L2H1

  • 2021 - Renault Kangoo 1.5 dCi Comfort

  • 2009 - Renault Kangoo Be Bop 1.6 16v Fun