Vernieuwde hybridekracht
De nog steeds toenemende populariteit van cross-overs en SUV's heeft inmiddels aan veel modellen de kop gekost. Eén van die auto's is de Renault Mégane Estate, die werd vervangen door onder andere de Austral. Maar Renault kwam met een voordeliger en nog ruimtelijker alternatief, want hoewel de basis van de Symbioz in het B-segment ligt, moet de auto een aan stationwagen gelijke bagageruimte bieden. Dat die missie geslaagd is, constateerden we al tijdens de introductie in 2024. De Symbioz is altijd een hybride met automaat en juist die aandrijflijn is reden dat we de Symbioz nogmaals van stal halen. De Fransen plaatsen namelijk een nieuwe motor in het vooronder en daarmee profiteert de Symbioz van meer motorinhoud en vermogen. Daar staan weer gunstigere verbruikscijfers tegenover. Te mooi om waar te zijn, of gewoon een heel goed totaalpakket? Tijd om dat aan den lijve te ondervinden.
Lexus UX 300h F-Sport Design
Smart 1 200 kW Premium
Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine
Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone
DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere
Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine
Opel Grandland X 1.2 Turbo Online Edition
MINI Countryman Cooper Serious Business
Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive
Audi Q2 1.4 TFSI S-line