Volvo V70 2.4D Ocean Race

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Mike Becht
·
3 november 2008 om 00:56
Op zich wel een goede test, maar...waarom een getunde 163pk-er testen en niet de 185pk? Tunen is leuk maar niet zoals de fabrikant het bedoeld heeft.

Ik ben sterk aan het twijfelen tussen een 525D en een 185pk D V70. Ook het interieur van een 5 is niet je dat, ook niet na de laatste facelift. Vorm is moderner, materiaal niet!

En daarbij...een "oudere" Volvo heeft naar mijn mening en smaak een betere "standing" dan een "oudere" BMW... lastig parket, want een bmw rijdt echt geweldig!
Ruud
·
30 december 2008 om 23:49
Ik ben het met een hoop punten van deze review niet eens.

Ik vind de auto niet gedateerd uitzien, juist vanwege dat tijdloze. Ook vind ik de facelift wel degelijk geslaagd: de koplampen zien er veel beter uit zo, ook het dashboard met aluminium omlijsting (zie foto). Ik snap niet wat er mis is met het dashboard. Deze kwaliteit afwerking kom je niet vaak tegen... alleen de nieuwste BMW's en Audi's kunnen er misschien aan tippen, maar het is toch echt een prima interieur. En zelfs dan... dit artikel is geschreven in 2006, maar de A4 heeft toch echt een veel minder mooi dashboard vind ik (de huidige A4 MY2008 is dan misschien mooier, maar de oude toch zeker niet). De A6 (MY2004) is dan misschien net wat mooier en beter afgewerkt, maarja...

Zelf heb ik een nieuwe S40 en C30 gereden en dat interieur vind ik er een stuk minder goed en cheaper uitzien. Zelf vind ik het geluidssysteem in de V70 (zelfs het goedkoopste) een erg sterk punt: ontzettend goed geluid!

En wat betreft die kracht: ben je wel gewend om met krachtige motoren te rijden? Want het is dus ook niet de bedoeling dat je te veel gas geeft bij het wegrijden. De extra power is erg handig op de snelweg bij 100 - 120 sprints e.d., de 185 pk blijft dan duidelijk nog een stukje achter vind ik.

Onderstel van de S60 en V70 is trouwens precies hetzelfde, hoewel er ook sportonderstellen te krijgen zijn (standaard geleverd op bijv. de S60 T5 als ik me niet vergis). Na een tijdje wen je eraan en leer je de weg te 'lezen' door het soepele heen. Vooral als je regelmatig op slechte wegen rijdt kun je blij zijn met deze soepelheid van het onderstel...

Ook erg jammer dat je zeurt over de Ocean Race tinten aan de auto: als je het niet mooi vindt dan neem je toch een 'normale' V70? Die hebben namelijk standaard aluminium accenten...

Daarnaast (uiteraard in acht nemend dat 'smaken verschillen' en 'ieder zijn meug') vind ik dat je geen smaak hebt: zonder dakrails ziet deze auto er niet mooi uit. Heb het eens gezien bij een dealer en het is echt 3x niks. Net als bij bijvoorbeeld een Audi A3 sportback. Die auto is mooier door de dakrails.
Marc
·
23 januari 2009 om 04:19
Ik vind het nogal een claim om te stellen dat de auto beter zou gaan rijden als hij verlaagt zou zijn. De auteur claimt geen "boyracer te zijn" en zal er dan toch echt aan moeten geloven dat de setup van de V70 erg goed is. verlagen zou de rijeigenschappen waarschijnlijk negatief beinvloeden zoals dat ook bij VW golfjes en een 205 GTI en de bekende bmw 3 series het geval is. de "performance" parts daarvan zijn tenzij je serieus veel geld uitgeeft nl slechter dan de standaard fabrieks uitrustig.
Mijn advies, als je een snelle lage wagen zoekt koop dan een snelle lage wagen en en matig jezelf niet aan dat je een nagenoeg perfecte reis limo zomaar kan verbeteren.... de ingenieurs van volvo hebben echt wel bewezen dat ze een auto kunnen bouwen.
163 pk
340 Nm
210 km/h
9,5 s
onb (6.8) l/100km
179 g/km
F
22%
€ 38.930
€ 52.650
€ 965 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Saab 9-5 2.0t Business

  • Chrysler 300C Touring 3.0 CRD V6

  • 2014 - Volvo V70 D4 Geartronic Nordic+

  • 2012 - Volvo V70 D3 Ocean Race

  • 2007 - Volvo V70 T6 AWD Summum

  • 2006 - Volvo V70 2.4D Edition II