Het interieur
Het interieur is in de Cosmo-uitvoering bekleed met een mooie combinatie van stof en leer. Het dashboardmateriaal van goede kwaliteit, alles voelt degelijk aan. De vele bedieningsknoppen met rubber randje zijn fijn te bedienen. Boordcomputer en verwarming zijn enigszins ingewikkeld bedienbaar, maar na enige gewenning ontdekt men er logica in. De stuurbediening van radio en boordcomputer is zeer ergonomisch. Ook deze Opel is voorzien van de nieuwe techniek van de stuurkolomhendels, waarbij deze in hun uitgangspositie terugkomen. Gewenning is nauwelijks nodig. De voorstoelen zitten prima en kunnen goed versteld worden. De zitting mag alleen wat langer. Ook het stuur is ruim verstelbaar, het staat alleen net iets te vlak, zeker als men de bestuurdersstoel erg ver heeft laten zakken. De rugleuning achterbank is één stand naar achteren te verstellen, dat maakt de zit achterin extra relaxt. Met de hoofd- en beenruimte zit het daar wel snor. In de Enjoy-uitvoering met zogenaamde vliegtuigtafeltjes aan de voorstoelen, kunnen deze in ongebruikte toestand net in de weg zitten voor de knieën. In de Cosmo zijn de tafeltjes niet leverbaar, omdat deze is voorzien van sportstoelen. De bediening van het Flex 7-stoelensysteem is niet veranderd. Net als in de vorige Zafira kan de zitting van de middelste bank naar boven geklapt worden of de rugleuning in drie delen worden neergeklapt. Voor het maximale laadvolume van maarliefst 1820 liter wordt de bank naar voren geschoven, tegen de voorstoelen aan.
Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense
Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business
Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance
Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance
Kia Carens 2.0 CRDi EX
Seat Altea 1.9 TDi Businessline
Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line
Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI
Toyota Verso 1.8 VVT-i Dynamic
Mazda 5 1.8i Executive