Nut is van minder belang
Hummer levert de H3 in drie uitvoeringen. Als basis, Luxury en Adventure. De vanafprijs is net geen €50.000. Onze testauto was voorzien van het Adventure pakket, wat ondermeer bestaat uit een met leer bekleed interieur (inclusief stuurwiel), verwarmde en elektrisch verstelbare voorstoelen, chroompakket, 16 inch velgen met daaromheen 33 inch 265 mm all-terrain banden, elektronisch achterdifferentieelsper, Off-road ophanging pakket. CD/MP3 speler en een 7-speaker Monsoon audiosysteem. Als opties daarbovenop een hardcover voor reservewiel en uitschuifbaar glazen panoramadak. En komt daarmee op een prijs van rond €67500. Niet duur voor een auto van dit kaliber maar nog altijd een hoop geld en natuurlijk kun je eindeloos gaan discussiëren over het nut van deze auto in een land als Nederland waar het ‘terreinrijden’ zich beperkt tot het nemen van verkeersdrempels en af en toe een bussluis. En over het brandstofverbruik wat niet gering is. Maar geldt dat niet net zo goed voor snelle sportwagens? We mogen hier toch niet harder dan 120 km/u en om nou te zeggen dat die wel zuiniger zijn. Net als bij het kiezen van een mooie sportwagen is het hier een kwestie van gevoel, het nut is van minder belang.
- Comfortable reisauto
- Offroad capaciteiten
- Ruim
- Automaat af en toe nerveus
- Zicht rondom
- Zijwind gevoelig