Pijnlijke precisie
De SRX is gunstig geprijsd hij is er namelijk al vanaf €49.950,- en dan zijn zaken als gescheiden klimaatregeling, elektrisch bedienbare lederen stoelen met geheugen, xenon verlichting en achterwielaandrijving standaard. De 4.6 V8 AWD Sport Luxury, waarmee wij reden had een prijskaartje van bijna €96.000,- en had bijna alle denkbare toeters en bellen aan boord, zoals een infotainment system voor zowel de voor- als achterpassagiers inclusief draadloze koptelefoons en afstandsbediening (€6.890), het gigantische te openen panoramadak (€2.950), de elektrisch opvouwbare achterbank op de derde rij inclusief airconditioning achter (€2.200) en een hele rits aan veiligheids voorzieningen zoals zes airbags voor voor- en achterpassagiers, Magnetic Ride Control, StabiliTrak, en 18 inch lichtmetaal met brede banden.
Hoewel Cadillac het heeft over een Crossover, zullen zijn concurrenten voornamelijk komen uit de SUV-hoek. En dan zijn het vooral de Duitse concurrenten tegen wie hij het moet opnemen. Hoewel de rijeigenschappen uitstekend zijn en het er allemaal kwalitatief goed uitziet en hoogwaardig aanvoelt, haalt de SRX het net niet bij pijnlijke precisie van de Duitsers. Zo laat de SRX hier en daar toch wat kleine steekjes vallen. In het interieur bevinden zich hier en daar nog wat goedkope aandoende elementen zoals asbakjes en enkele knopjes. Het prachtige panoramadak gaf af en toe toch een kraakje en een piepje wanneer er over een drempel gereden werd. De grootste tekortkoming ten opzichte van zijn concurrenten is dat de SRX absoluut niet bedoeld is voor offroad rijden. Maar goed, daar worden de meeste SUV's ook niet voor aangeschaft.
- Ligt Europees strak op de weg
- Ruim en luxe interieur
- Gewaagd design
- Gewaagd design
- Geen dieselmotor beschikbaar
- Stevig verbruik