Het interieur
Optioneel (€ 600) is deze Vectra GTS voorzien van een volledig lederen interieur. Standaard is een half leren bekleding (alleen de zijwangen van de stoelen). Dit maakt het interieur wel donker, alleen de zilveren sierstrips zijn een vrolijk accent. Qua materialen steekt het dashboard goed in elkaar. Nergens goedkoop aandoend plastic, keurig. Ook met de afwerking en de ruimte tussen alle naden en kieren zit het goed. De lederen stoelen geven voldoende steun maar kunnen niet diep genoeg versteld worden, net als de hoek van de zitting die aan de voorkant niet ver genoeg omhoog kan voor een lekkere zit. Je blijft een beetje hoog zitten. De rugleuningen zijn wel van goede lengte. Positief zijn de actieve hoofdsteunen die in het geval van een aanrijding het hoofd goed blijven ondersteunen.
Het lijkt of het bij Opel tegenwoordig gebruikelijk is want ook bij de Vectra is het wennen aan de bediening van de verwarming en boordcomputer, intuïtieve bediening is iets heel anders… Ook hier de nieuwe hendels aan de stuurkolom, deze behoeven echter nauwelijks gewenning. Alle knoppen zijn overzichtelijk geplaatst, het stuur is in hoogte en lengte te verstellen en de ventilatieroosters zijn zeer nauwkeurig te verstellen. In eerste instantie lijkt het of het knoppenpaneel van de elektrische ramen alleen druktoetsen voor de voorportierruiten bevat, maar door het omzetten van een knop in het midden hiervan zijn deze te gebruiken voor achterruiten. Dit scheelt weer twee druktoetsen. Heel vervelend is dat het kleurenscherm in de middenconsole, dat dienst doet voor het navigatiesysteem, de radio en de verwarming, met laag staande zon van achteren bijna niet meer leesbaar is. Een cursus voor wat er allemaal voor gegevens in staan is ook nooit weg.
De pook ligt goed onder handbereik en voelt fijn aan. De middenarmsteun voorin is zelfs in lengte te verschuiven en eronder zitten nog twee vakjes voor het opbergen van kleine spullen. Dit kan overigens ook in de smalle deurvakken, een vakje onder de aircobediening en het dashboardkastje.
Achterin is de hoofdruimte door de sterk aflopende daklijn niet erg overvloedig, het kan nèt. Met de beenruimte daarentegen is niets mis. Lekker is de erg brede middenarmsteun (met skiluik) in de achterbank. Omdat dit een hatchback is slaat de kofferklep ver open. De toegang tot de zeer ruimtelijke bagageruimte is dan ook perfect. Met de makkelijk om te klappen achterbankleuning (zitting zit vast) is het ruim nog eens verder te vergroten. De hoedenplank is door de grote achterklep wel erg fors uitgevallen en de achterbank moet een ferme zet krijgen voordat hij weer in zijn vergrendeling valt. Zoniet, dan blijft er voor de veiligheid aan weerszijden een rood waarschuwingsteken te zien.