Premium?
Is het premium? Die vraag is lastig. De BLS is een auto die niet iedereen koopt. Het is een auto voor individualisten. De slag om Duitsland wordt niet gewonnen door de BLS, maar het is wel een harde strijd. De BLS biedt een hoop uitstraling en exclusiviteit voor een concurrerende prijs. Vooral het uiterlijk van de BLS moet het aankoopmotief vormen. En ere wie ere toekomt: het is een plaatje van een auto! Jammer dat het interieur niet helemaal kan meedoen met de buitenzijde van de auto. Het is zeker geen minderwaardig dashboard. Sterker: het is sfeervol en luxueus, maar het mist de ‘look and feel’ van een premiumauto.
De motor is een heerlijkheid, die helaas bij accelereren iets te veel herrie maakt en die bijgestaan wordt door een automaat die niet state-of-the-art is. De motor pakt geweldig op en zorgt voor explosieve tussensprints maar koppelt dit wel aan een flink verbruik. Het onderstel van de BLS kan prima meedoen in de premium-klasse. Hij is heel comfortabel en op afroep ook heerlijk strak. Toonaangevend is het niet, maar het is wel heel erg goed.
Premium? Net niet. Het interieur mist de ‘X-factor’ en de hele auto voelt net iets te weinig aan als een topproduct. De auto blinkt eigenlijk nergens specifiek in uit, maar kost dan ook een stuk minder dan de beoogde concurrentie. Wat dat betreft heeft Cadillac een prima aanbod waarmee je in elk geval een luxueus uitziende auto voor de deur hebt staan.
- Mooi uiterlijk
- Fijne en snelle dieselmotor
- Relatief voordelig
- Interieurkwaliteit
- Automaat kan beter
- Flink verbruik
Honda Accord Tourer 2.4i VTEC Executive
Audi A4 Avant 2.0 TDI Pro Line
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Highline
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C200 CGI Business Class
Volvo V60 D3 Summum
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG Elegance
Mercedes-Benz C-Klasse C200 CDI Avantgarde
BMW 3 Serie Touring 320i Business Line
Mercedes-Benz C-Klasse Estate C220 CDI Avantgarde
Subaru Legacy Touring Wagon 2.0i Executive Lineartronic
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive