Concurrerend
Deze Fabia Combi kan met een gerust hart de concurrentie tegemoet treden. Op de punten die er in deze klasse toe doen: ruimte en prijs, heeft de Fabia sterke waarden. Qua energielabel lijkt een E niet heel erg aantrekkelijk, maar de concurrentie doet het met automaat niet veel beter. Overigens is het bij alle directe concurrenten een viertrapsautomaat waar je dan over spreekt. Eigenlijk zou ik na deze test willen zeggen: gooi er eens een vernieuwd onderzoek tegenaan, want het moet vast lager dan E kunnen. Er moet wel direct gezegd worden dat het sowieso buiten deze automaat al wel mogelijk is om een Fabia Combi met B-label te rijden, want sinds kort is er de Fabia (Combi) Greenline. Deze toevoeging zal de komende tijd vaker bij Škoda in het modellengamma op gaan duiken.
Doordat je bij de Fabia Combi al met een kleine benzinemotor kan beginnen, is hij er vanaf 13.135 euro. Voor dat geld heb je de 1.2 driecilinder met 69 pk in Classic-uitvoering. De geteste 1.6 tip-tronic in Ambiente-uitvoering is er voor 18.895 euro, al kwam de testauto met een enkele optie op 20.620 euro. Al met al heb je dan een auto die uitblinkt in ruimte en een zeer moderne automaat heeft. En als je ziet dat een soortgelijke automatisch schakelende concurrent met een ouderwetsere automaat meer moet kosten, dan zijn puntjes als besturing en rijgeluid gauw vergeten.
- Zeer ruim
- Gunstiger verbruik dan fabrieksopgave
- Moderne automaat met verschillende karakters
- Sober dashboard
- Besturing mist gevoel
- Rolgeluiden