Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE

- 16 mei 2008

Zware omstandigheden

Een échte Land Rover houdt wel van zware omstandigheden. Het lukte Jeremy Clarkson niet voor niks met een Land Rover om een berg in de Schotse Highlands zonder gebaande wegen te bedwingen. Toch bestaan de grootste hobbels voor de Engelse terreinwagenfabrikant momenteel niet uit modder of rotsen, maar komen ze vanaf het pluche in Den Haag. Met de slurptax van 1 februari jongstleden is de Range Rover Sport TDV8 maar liefst 11.220 euro duurder geworden. Zonder dat je daarmee een andere auto krijgt dan eentje van 31 januari. En van kreten als fijnstoftax en het onlangs gelanceerde ‘CO2-heffing in plaats van BPM’ wordt het er allemaal zeker niet beter op voor een auto als de Range Rover Sport. Nu zou je kunnen zeggen dat het wel helemaal een auto is voor de rijke medemens. Of zoals hij met enkele Duitse concurrenten ook wel wordt genoemd: een P.C. Hoofttractor. Maar doet zo’n naam de auto wel recht? En is het terecht de Range Rover Sport het zo zwaar te verduren heeft?

275 pk
640 Nm
209 km/h
9,2 s
10,9 (11.1) l/100km
294 g/km
G
22%
€ 81.100
€ 134.430
€ 2.465 / maand
€ 766 - € 829 / kwartaal
  • BMW ActiveHybrid X6

  • Porsche Cayenne S

  • Audi Q7 4.2 TDI quattro Pro Line+ S-Line

  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • Volkswagen Touareg 4.2 V8

  • BMW X5 3.0d High Executive

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • 2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • 2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography

  • 2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic

  • 2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue

  • 2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige

  • 2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

  • 2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige

  • 2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography

  • 2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury

  • 2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography