Zware omstandigheden
Een échte Land Rover houdt wel van zware omstandigheden. Het lukte Jeremy Clarkson niet voor niks met een Land Rover om een berg in de Schotse Highlands zonder gebaande wegen te bedwingen. Toch bestaan de grootste hobbels voor de Engelse terreinwagenfabrikant momenteel niet uit modder of rotsen, maar komen ze vanaf het pluche in Den Haag. Met de slurptax van 1 februari jongstleden is de Range Rover Sport TDV8 maar liefst 11.220 euro duurder geworden. Zonder dat je daarmee een andere auto krijgt dan eentje van 31 januari. En van kreten als fijnstoftax en het onlangs gelanceerde ‘CO2-heffing in plaats van BPM’ wordt het er allemaal zeker niet beter op voor een auto als de Range Rover Sport. Nu zou je kunnen zeggen dat het wel helemaal een auto is voor de rijke medemens. Of zoals hij met enkele Duitse concurrenten ook wel wordt genoemd: een P.C. Hoofttractor. Maar doet zo’n naam de auto wel recht? En is het terecht de Range Rover Sport het zo zwaar te verduren heeft?
2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE
2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography
2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic
2013 - Land Rover Range Rover 5.0 V8 Supercharged Vogue
2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury
2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography