Degelijkheid
Van de opvallend gekleurde buitenkant stappen we in de Impreza. De instap is laag en je hebt het idee dat je wel erg dicht bij de grond zit. Het interieur is tiptop voor elkaar. Het dashboard is zakelijk met overzichtelijke klokken, maar doet niet saai aan. Wat daar verder direct opvalt, is het scherm van het uitgebreide navigatiesysteem, dat Subaru voor de Luxury niet in haar leveringsprogramma aanbiedt. Wel kan het als dealer-optie achteraf worden ingebouwd. Het is lekker uitgebreid en via het touchscreen kun je tal van zaken checken die je wilt weten over de auto. Zo kun je onder meer uitgebreid het brandstofverbruik van de auto bekijken. Bij daglicht reflecteert het scherm wel behoorlijk.
De radio/cd/mp3-speler is - evenals de cruise control - via het stuurwiel te bedienen. Dit gaat echter niet altijd even vlekkeloos. Bij het skippen tussen een nummer van cd bijvoorbeeld kan het zijn dat je drukt, maar dat er vervolgens niets gebeurt. Niet heel hinderlijk, maar het zou natuurlijk niet moeten. Trouwens, erg aardig dat degene die voor ons in de Impreza reed zijn mp3-cd in het systeem liet zitten. Zo konden wij genieten van UB40 en andere (al dan niet foute) toppers uit de jaren negentig...
Het driespaaks stuurwiel - als optie met leer bekleed - staat sportief en pakt lekker vast. De voorstoelen bieden ondanks de wel erg lage zit prima comfort en zijdelingse steun. Verder kun je in de Impreza van alles kwijt, opbergvakken zijn er genoeg. Ook achterin valt er weinig te klagen. Er is voldoende hoofdruimte en ook qua beenruimte hoef je de medepassagiers niet te verontschuldigen na een langere rit. Met een bagageruimte van 301 liter kun je voldoende meenemen. Geen passagiers achterin? Dan kan er na het neerklappen van de achterbank 1216 liter mee.