Ingetogen interieur
Zo opvallend als de X6 van buiten is, zo ingetogen is hij binnenin. Het dashboard is bijna één-op-één overgenomen uit de X5, maar dat is zeker geen schande, het ziet er immers erg strak uit. De kleurstelling mag een tikkeltje saai zijn, het is een mooi contrast met de bijzondere rode lakkleur van de carrosserie. Met de uitrusting zit het wel snor. Airco, xenon en radio/cd-speler zijn uiteraard standaard. Leren bekleding, parkeer- sensoren rondom en dvd-navigatiesysteem zijn onderdeel van het High Executive pakket. Maar daarna begint het feest pas echt. Wat te denken van een achteruitrijcamera, een Head-Up Display waarbij de snelheid en navigatie-instructies worden geprojecteerd op de voorruit en een dvd-systeem achterin met 8 inch LCD-scherm? Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Bij een coupé denk je aan een krappe achterbank en een bagageruimte waar je met een beetje passen en meten misschien net je boodschappen in kwijt kunt en waarom zou dat bij een Sports Activity Coupé anders zijn? Toch valt de ruimte in de X6 alleszins mee. Qua bagageruimte lever je ten opzichte van de X5 zo’n 20% in, maar er blijft genoeg over. De ‘achterbank’ bestaat uit twee gescheiden zitplaatsen die ruim voldoende plaats bieden voor volwassenen. Zelfs de hoofdruimte, meestal een kritiek punt bij auto’s met een coupé-daklijn, is heel behoorlijk. Ondanks dat je op de achterbank geen reden tot klagen hebt, zit je voorin toch net even wat lekkerder. Al was het maar vanwege de fantastische ‘comfortstoelen’ (meerprijs 4 mille), die op alle mogelijke manieren te verstellen zijn.