Het interieur
Wanneer we in de auto plaatsnemen valt direct op dat deze auto anders is dan alle concurrenten. Het dashboard is zeer opvallend te noemen met een futuristisch voorkomen. Direct achter het stuur bevindt zich een stuk gebogen 'glas' waarachter de toerenteller en verschillende indicatoren oplichten als de auto op contact staat. Een stukje hoger en verder naar achteren bevindt zich de digitale snelheidsmeter waar in duidelijk leesbare, witte letters de snelheid is af te lezen. Rechts daarvan, midden bovenop het dashboard, is weer een groot navigatiescherm te vinden. De vele lichtgevende schermpjes geven het dashboard, zeker tijdens het rijden, een spacy uitstraling.
Het dashboard is verder voorzien van grote knoppen voor verschillende functies als airco, radio en navigatie. De bediening is niet allemaal zo vanzelfsprekend als bij de meeste auto's, maar desondanks ben je er toch snel achter hoe een en ander werkt. Ook op het fraai vormgegeven stuur zitten een hele kudde knopjes. Ik vraag me wel af dat niet een beetje overdone is. Normaal gesproken zijn dit soort knopjes bedoeld om bediening makkelijker te maken, maar nu moet je toch eerst even goed kijken welke knop je nu nodig hebt en dan wordt toch juist het tegenovergestelde bereikt van gemak.
Het bovenste deel van het dashboard is zwart van kleur en onder is gekozen voor een zandkleurig kunststof. Middenonder loopt het dashboard uit in een relatief brede middenconsole die doorloopt tot tussen de 2 voorstoelen. Het geheel van zwarte en zandkleurige delen met hier en daar een zilverkleuring accent geven het interieur een chique uitstraling.
De stoelen zijn van eenzelfde kleur als de onderkant van het dashboard. Ze zijn vrij hard maar geven toch ook zijdelings goede steun waardoor je toch aangenaam kunt zitten. Ook op de portieren is dezelfde stof verwerkt als op de stoelen en achterbank. Op de achterbank is het ook aangenaam zitten. Hoofd en benen hebben voldoende ruimte om comfortabel te kunnen zitten. Sowieso geeft het interieur al een ruime indruk door het panoramische dak. Ook de kofferbak is met zijn 485 liter ruim te noemen in vergelijking met zijn concurrenten.
Ford Focus 2.0 TDCi Titanium
Citroën C4 Berline 1.6 THP Exclusive
Toyota Prius 1.5 HSD Business
Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento
Seat Leon 2.0 TDI Stylance
Subaru Impreza 2.0R Luxury
Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 145 MIVEC Intense
Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher