Het rijden
De 1.4 motor die ons voortstuwt levert 88 pk. Op zich genoeg voor een Micra, maar deze Micra C+C weegt toch een kleine 200 kilogram meer dan zijn gewone broer. Helaas blijkt mijn voorgevoel juist dat de motor wat aan de krappe kant is. De motor heeft geen problemen om de auto van zijn plek te brengen, maar je zou toch wel iets meer pit verwachten in een coupé dan wel cabriolet. Pas wanneer je de auto wat hoger in de toeren laat komen, merk je dat er toch onderhuids nog wel wat pit in zit. Er komt dan ook wel behoorlijk wat motorgeluid vrij, ook in gesloten toestand is dat erg goed te horen. Helaas kom je in een stadsritje niet zo gauw aan die hoge toeren toe. Er is gelukkig voor slechts 900 euro meer een 1600-motor beschikbaar die tot 110 pk aan vermogen op de weg kan leggen en als je mij de keuze zou geven, dan is die snel gemaakt: de 1600.
Ook het sturen is wat slapjes, wanneer je een bochtig, stads parcours hebt af te leggen is dit toch wel vervelend. Ook wanneer je de auto al cruisend zou berijden, kan een directere besturing geen kwaad lijkt me.
Het schakelen gaat wel lekker vlot en soepel. Geen moment sta je stil bij het schakelen omdat het zo vanzelfsprekend en makkelijk gaat. Duidelijk een pluspuntje in het rijgedrag.