Stoer, speels jongetje
Wat daarbij natuurlijk een rol speelt, is de royale viercilinder in het vooronder. De 2.2 JTS-motor levert maximaal 185 pk en zorgt dat er altijd genoeg potentie is. Opvallend is daarbij vooral de gretigheid bij het wegrijden. Het gaspedaal staat zeer gevoelig afgesteld, waardoor rustig wegrijden enige gewenning vergt. Wanneer je eenmaal op gang bent neemt de gevoeligheid af en zijn snelheidsveranderingen beter te doseren. Deze gretigheid resulteert in een royaal verbruik binnen de bebouwde kom, waardoor ons gemiddelde verbruik inclusief buitenwegen boven de 10 liter per 100 km kwam en daar zit de zakelijke rijder – zeker diegenen zonder tankpas van de baas – natuurlijk niet op te wachten.
Wanneer het verbruik er even niet toe doet, is het af en toe heerlijk om de viercilinder flink in de toeren te laten klimmen. Het haalt het misschien niet bij het geluid van een zescilinder van Alfa Romeo, maar toch komt er een aangenaam, ongeraffineerd geluid ten gehore. Wanneer je dat in gedachten combineert met een lekker direct stuurgedrag en een goede wegligging, dan laat het zich raden dat het stoere, maar speelse jongetje zich makkelijk laat ontwaken in een degelijke zakenman.

Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Bluemotion Comfortline

Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

Volvo V50 2.0D Momentum

Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

Citroën C5 Tourer 2.0i Dynamique

Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq




