Herkenbaarheid
Iedere designer die de opdracht krijgt een coupé-cabriolet te ontwerpen zit ermee: het stalen klapdak. Je zult dat gevaarte hoe dan ook in de achterzijde moeten laten verdwijnen, dus ontkom je niet aan een langwerpige kont. Een lastige klus dus. Dat de 308 als basis voor deze coupé-cabriolet heeft gediend is natuurlijk wel duidelijk. Niet alleen in de typeaanduiding, maar ook wat betreft het uiterlijk.
De achterzijde van de 308 CC heeft veel weg van zijn voorganger, de 307 CC. Het derde remlicht is fraai in het kofferdeksel verwerkt. Over de achterlichten met led-lampen zijn we erg te spreken, maar de nep-diffusors op de bumper vinden we minder geslaagd en eigenlijk niet thuishoren op een auto waar je toch minimaal dertig mille voor aftikt.
De neus van deze auto is onmiskenbaar Peugeot en wordt gekenmerkt door de grote leeuw voorop de motorkap en de scherpe koplampen die in de zijkant weglopen. Met de kap eraf is vanaf de zijkant goed te zien hoe ver de voorruit naar achteren doorloopt. Wij rijden de 308 CC in de luxe Féline-uitvoering met daar bovenop nog eens veel opties, zoals xenonverlichting, een navigatiesysteem, leren bekleding en het nieuwe Airwave-systeem, waar we later op terugkomen.
De basisversie van deze Peugeot kost net geen 32 mille, voor ons testexemplaar moet je fors in de buidel tasten en ruim 47.000 euro bij de dealer achterlaten. Dat is flink aan de prijs, maar dan zijn wel zo'n beetje alle opties in de prijslijst aangekruist. Daarvoor krijg je ook de fraaie 18 inch lichtmetalen wielen, die de Peugeot sportiever doen ogen.
2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business
2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure
2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line
2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180
2015 - Peugeot 308 GTi 1.6 e-THP 270
2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive
2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active
2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première
2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active
2010 - Peugeot 308 GTI