Reageren
Reacties
Vroegwakker
· 17 juli 2009 om 14:26
Bij Min punten staat "Materiaalgebruik dashboard".
Het gaat hier om een kunststof op basis van plantaardig materiaal, volledig recyclebaar.
Vandaar dat dit gekozen is, je mag het mooi vinden of niet. Maar waarom een minpunt?
Het gaat hier om een kunststof op basis van plantaardig materiaal, volledig recyclebaar.
Vandaar dat dit gekozen is, je mag het mooi vinden of niet. Maar waarom een minpunt?
Jarno van Maanen (redacteur):
Het is een minpunt omdat het plastic van het dashboard hard aanvoelt en wat goedkoop aandoet. Bij andere auto's zit er vaak een zacht laagje overheen. Dat het plastic recyclebaar is, is natuurlijk heel goed, maar hoe het eruitziet en aanvoelt is ook belangrijk.Edwin
· 20 juli 2009 om 10:07
Kan deze auto ook een vouwwagen trekken?
Jarno van Maanen (redacteur):
Toyota monteert zelf geen trekhaak en geeft dan ook geen maximale aanhangermassa op. Wellicht zijn er bedrijven die achteraf een trekhaak kunnen monteren op de Prius.wout
· 31 juli 2009 om 21:41
Als je die vouwwagen goed opvouwt kan hij in de kofferbak
Maan
· 13 augustus 2009 om 18:04
Prachtige auto. Heb 'm al besteld en wordt volgende maand geleverd. Nee, hij mag geen vouwagen of caravan trekken. Uitsluitend een fietsenrek is toegestaan.
Ronald Snoek
· 22 augustus 2009 om 08:57
Als ik de RDW goed heb begrepen ben je zwaar in overtreding als je er een aanhangwagen achter hangt. Je rijbewijs is dan ongeldig en tevens ben je niet meer verzekerd. Ook heb je een probleem bij een garantie claim.
Jappie
· 25 augustus 2009 om 21:29
Zijn er al lange mensen (boven 1,90) die in de prius rijden zou graag horen of je dan nog comfortabel zit en je benen nog knap kwijt kan?
Jarno van Maanen (redacteur):
Een lengte van ruim 1,90 meter zou geen enkel probleem moeten zijn. Met 1,85 meter had ik aan alle kanten nog genoeg ruimte over. De ruimte tussen rugleuning en pedalen is, afhankelijk van de stand van de stoel, 91 tot 115cm en dat komt overeen met grote middenklassers als de Opel Insignia en Citroën C5.Jappie
· 29 augustus 2009 om 14:22
Beste Jarno,
Bedankt voor je reactie en ik ga een proefrit afspreken
Zal daarna mijn bevindingen delen met jullie
Gr. Jappie
Bedankt voor je reactie en ik ga een proefrit afspreken
Zal daarna mijn bevindingen delen met jullie
Gr. Jappie
MTV
· 29 augustus 2009 om 19:47
Vandaag ook proefgereden in de nieuwe prius
Het rijdt heerlijk, en ik heb hem meteen besteld
Ik laat hem pas leveren in januari, dan staat het kenteken mooi op 2010
Het rijdt heerlijk, en ik heb hem meteen besteld
Ik laat hem pas leveren in januari, dan staat het kenteken mooi op 2010
Bart
· 16 september 2009 om 13:33
Ik heb gekeken naar de Honda's en naar de Prius. Met mijn lengte ( 2mtr, 112kg ) zat ik het beste in de Prius. Ook het rijden ging super. ( net even wat meer vermogen dan de Honda's en dat merkte ik gelijk ) Ik heb hem ondertussen besteld en wacht met smart op de levering.
Henk H
· 9 oktober 2009 om 00:29
Rijdt al 4,5 jaar in een Avensis 2 liter. Heb hem nu ingeruild voor de nieuwe Prius. Wat opvalt is dat je ontzettend "hip" en milieuvriendelijk gevonden wordt. (merkte ik tijdens de proefrit) Heerlijke auto!
Ga hem morgen (9-10-2010) ophalen. Heb een donkerblauwe aspiration gekocht. ff wat anders. Rijdt hem zakelijk. Dat scheelt me tov de avensis een heleboel geld per jaar. (geen wegenbelasting vanaf 2010/verzekering 300,- lager/ 14% bijtelling/ geen BPM en dus over het hele bedrag de BTW terug !/ de helft aan benzinekosten!!) en natuurlijk lekker schoon, milieuvriendelijk rijden. Kortom: super happy.
Ga hem morgen (9-10-2010) ophalen. Heb een donkerblauwe aspiration gekocht. ff wat anders. Rijdt hem zakelijk. Dat scheelt me tov de avensis een heleboel geld per jaar. (geen wegenbelasting vanaf 2010/verzekering 300,- lager/ 14% bijtelling/ geen BPM en dus over het hele bedrag de BTW terug !/ de helft aan benzinekosten!!) en natuurlijk lekker schoon, milieuvriendelijk rijden. Kortom: super happy.
Tini van B
· 1 december 2009 om 19:54
Ik heb enkele weken geleden een proefrit gemaakt met deze nieuwe Prius 1.8 HSD Dynamics. Ikzelf heb momenteel een wat oudere Passat.
Wat mijn opviel en tegen viel was, dat ik langs vrachtwagens rijdend (met 120), dikwijls een zwieper meekreeg; dus windgevoelig). Daarnaast moets ik veel stuurkorrekties maken. Ook de stoelen vond ik veel hobbels doorgeven, maar dat kan ook aan de banden gelegen hebben van de testauto.
Ik heb wat testen nagelopen en zie deze feiten weinig terugkomen.
Ik vond het wel jammer, want het verdere rijden vond ik verder prima.
Mijn proefrit heeft me helaas door de bovenstaande negatieve aspekten doen besluitn, toch maar geen Prius aan te schaffen.
Wat mijn opviel en tegen viel was, dat ik langs vrachtwagens rijdend (met 120), dikwijls een zwieper meekreeg; dus windgevoelig). Daarnaast moets ik veel stuurkorrekties maken. Ook de stoelen vond ik veel hobbels doorgeven, maar dat kan ook aan de banden gelegen hebben van de testauto.
Ik heb wat testen nagelopen en zie deze feiten weinig terugkomen.
Ik vond het wel jammer, want het verdere rijden vond ik verder prima.
Mijn proefrit heeft me helaas door de bovenstaande negatieve aspekten doen besluitn, toch maar geen Prius aan te schaffen.
Beetje Verward
· 2 december 2009 om 14:37
Heb nu 7.500km er op zitten met de Prius III. Kom van een erg zwabberige prius II. Daarvoor Passat.
Vond de Prius III een hele verbetering maar inderdaad niet als een huis bij passeren vrachtauto's.
Mijn exemplaar staat niet op Toyo's maar Bridgestones Turanza en ET 38 ipv ET50 velgen (215 17 inch). Zeer tevreden ook na afgelopen stormen. Heel stabiel. Verbruik wel aan de hoge kant (5,8) voor een Prius.
Vond de Prius III een hele verbetering maar inderdaad niet als een huis bij passeren vrachtauto's.
Mijn exemplaar staat niet op Toyo's maar Bridgestones Turanza en ET 38 ipv ET50 velgen (215 17 inch). Zeer tevreden ook na afgelopen stormen. Heel stabiel. Verbruik wel aan de hoge kant (5,8) voor een Prius.
R.M. van de Pol
· 27 augustus 2010 om 00:18
Ongelooflijk gevaarlijke eigenschappen van de PRI
US-III:
sterk reflecterend dashboard en sterk reflecterende voorstijlen in in voorruit. ALS JE EEN BEETJE ZONLICHT IN DE VOORRUIT KRIJGT DAN ZIE JE ONGEVEER EEN KWART VAN WAT JE VOORHEEN ZAG. ECHT GEVAARLIJK
chroom sierstripjes van de buitenste luchtroosters in dashboard reflecteren zeer hinderlijk in de buitenspiegels.
Achterruit geeft in het onderste 1/3 deel de zijlijnen zich-zaggend weer
Bij over de schouder kijken t.b.v. achteruit rijden zie je voetgangers nauwelijks.
gemiddeld gebruik 5.6 liter per 100 km over 25000 km
het is bij een lekke band heel belangrijk dat je zo snel mogelijk je wiel kan vervangen. Dat gaat heel slecht met de plakset. Door het ontbreken van een reservewiel introduceert men dus weer een gevaarlijke situatie.
De bagageruimte is zo laag dat je er slechts 1 matige koffer in kwijt kan. Daarom is de auto eigenlijk een 2-persoonswagen.
NOG ERGER: DE IMPORTEUR WEIGERT OM DEZE KLACHTEN SERIEUS TE NEMEN.
Samenvatting: EEN AFRADER als je wat bagage betreft een 4persoonswagen nodig hebt.
Positief: de CVT werkt perfect en de lagere diefstalheffing van de overheid.
mvg v Rob van de Pol 0653669453
US-III:
sterk reflecterend dashboard en sterk reflecterende voorstijlen in in voorruit. ALS JE EEN BEETJE ZONLICHT IN DE VOORRUIT KRIJGT DAN ZIE JE ONGEVEER EEN KWART VAN WAT JE VOORHEEN ZAG. ECHT GEVAARLIJK
chroom sierstripjes van de buitenste luchtroosters in dashboard reflecteren zeer hinderlijk in de buitenspiegels.
Achterruit geeft in het onderste 1/3 deel de zijlijnen zich-zaggend weer
Bij over de schouder kijken t.b.v. achteruit rijden zie je voetgangers nauwelijks.
gemiddeld gebruik 5.6 liter per 100 km over 25000 km
het is bij een lekke band heel belangrijk dat je zo snel mogelijk je wiel kan vervangen. Dat gaat heel slecht met de plakset. Door het ontbreken van een reservewiel introduceert men dus weer een gevaarlijke situatie.
De bagageruimte is zo laag dat je er slechts 1 matige koffer in kwijt kan. Daarom is de auto eigenlijk een 2-persoonswagen.
NOG ERGER: DE IMPORTEUR WEIGERT OM DEZE KLACHTEN SERIEUS TE NEMEN.
Samenvatting: EEN AFRADER als je wat bagage betreft een 4persoonswagen nodig hebt.
Positief: de CVT werkt perfect en de lagere diefstalheffing van de overheid.
mvg v Rob van de Pol 0653669453
Steven
· 17 juli 2012 om 23:08
R.m van de Pol:
Ben je een Honda verkoper? Dat is echt te slecht voor woorden.
En als je maar een matige koffer kwijt kan heb je geen PriusIII gereden.
Mvg,
Steven
Ben je een Honda verkoper? Dat is echt te slecht voor woorden.
En als je maar een matige koffer kwijt kan heb je geen PriusIII gereden.
Mvg,
Steven
Jan Terpstra
· 3 augustus 2012 om 10:11
Na 150.000 lease-km Prius II was er geen enkele reden om niet verder te gaan met de Prius III, Dus blindelings besteld en zonder proefrit opgehaald. (Dom natuurlijk, maar je verwacht niet dat de III slechter zal zijn dan de II.) Bij het wegrijden ga je je afvragen of je een deur hebt vergeten dicht te doen.... Uiteraard niet, maar dat gevoel ben ik nu na 15.000 km nog niet kwijt. Het binnenlawaai is zo aanwezig, dat ik bijvoorbeeld andere auto's op de weg totaal niet hoor rijden, zelfs vrachtauto's soms niet. In overleg met de dealer proefgereden, zij horen niks bijzonders, maar toch. Metingen met een dB meter levert op, dat mijn Prius III 4,7dB (!) meer binnengeluid heeft dan een Ford Mondeo van vergelijkbare prijs. Intussen de 17 inch brede velgen vervangen door 15 inch smallere, dat scheelde 1,8 dB, dus een kwart. Maar nog steeds is het verschil met de Mondeo 2,8 dB, dus ongeveer het dubbele. Jammer, maar weinig rijplezier met de Prius III.
Piet
· 19 maart 2018 om 17:28
Hoe is het mogelijk dat de Prius zo wind gevoelig is?
Belangrijk voor de wegligging en windgevoeligheid zijn de banden. Bij elektrische en (plug-in) hybrides zien we vaak dat er in verhouding smalle banden worden geplaatst. Dit heeft absoluut invloed op de windgevoeligheid.
Martijn Verhoef (redacteur):
Beste Piet,Belangrijk voor de wegligging en windgevoeligheid zijn de banden. Bij elektrische en (plug-in) hybrides zien we vaak dat er in verhouding smalle banden worden geplaatst. Dit heeft absoluut invloed op de windgevoeligheid.