Kunststof overheerst
Bij de Pixo zie je hetzelfde interieur terug als in de Alto. Hier zien we geen zaken die de Nissan en Suzuki uit elkaar kunnen houden. Eenmaal in de Pixo worden we niet direct vrolijk van de gebruikte materialen. Deze laten een goedkope indruk achter, maar we zitten natuurlijk wel in een goedkope auto. Gelukkig zitten de kunststof delen wel goed in elkaar. De stoelen zitten eigenlijk nog best goed voor zo'n kleine stadsauto. Naar Japanse traditie is de zitting en rugleuning voor ons wat aan de korte kant, maar daar kunnen we mee leven. Het dashboard is overzichtelijk opgezet en biedt vooral eenvoud.
Er zijn twee uitrustingsniveaus beschikbaar voor Nissans kleinste telg. De uitvoering waar wij mee op weg waren is de Visia, dat staat voor de standaarduitrusting. In de Visia zijn zaken als stuurbekrachtiging, twee airbags en een ruitenwisser achter aanwezig. Wil je meer luxe, kan er gekozen worden voor de Accenta. Deze heeft bovenop de Visia central deurvergrendeling met afstandbediening, elektrische ramen voor, radio/cd speler, mistlampen en zijairbags. Hier vraagt Nissan € 800,- meer voor. Daarnaast is een automaat ook als optie leverbaar.
Achterin plaatsnemen in de Pixo wordt nog een hele uitdaging. Nadat de voorstoel wat meer naar voren is geschoven is er plaats te nemen achterin, maar daar is alles mee gezegd. Deze ruimte is geschikt voor volwassenen, maar een lange autorit zouden wij er niet in willen maken. Voor kinderen is de ruimte prima. Ook de bagageruimte van de Japanner is niet wereldschokkend.