Hoog comfortniveau
Ondanks de badge is deze Audi vanbinnen nog altijd een A4. Zowel in deze Limousine als in de Avant zijn de kenmerken van deze zakelijke middenklasser identiek aan de S4. De standaarduitrusting is royaler dan die van de A4, maar dat mogen we ook verwachten in dit prijssegment. Gelukkig is ook in deze snelle Duitser de kwaliteit van het interieur gewaarborgd. Er worden mooie en degelijke materialen gebruikt. De optionele S4 design sportstoelen (€ 2.467) zitten heerlijk en zijn op diverse manieren elektrisch verstelbaar om een ideale zitpositie te creëren. De sportstoelen geven zeer veel steun in zowel de rugleuning als in de zitting. In het interieur vinden we diverse S4 logo's en is er gebruik gemaakt van carbon-inleg bij de middenconsole en bij de portieren. Het stuurwiel is met leder bekleed en dik uitgevoerd.
Ergonomie staat hoog in het vaandel bij Audi, en ook deze S4 draagt hier zijn steentje aan bij. Kostbare en comfortverhogende opties zijn het MMI navigatiesysteem, de telefoonvoorbereiding en het Bang & Olufsen Soundsysteem. De bediening is door het centrale systeem intuïtief en zorgt voor weinig knoppen op het dashboard. Ook op de achterbank vinden we de mooie lederen "zijdenappa" bekleding. Zowel de beenruimte als de hoofdruimte houdt niet over, maar is voor korte ritten voldoende. Door de welvingen van de achterbank is het zitcomfort achterin erg prettig. De bagageruimte meet 480 liter en hoort hiermee bij de middenmoot. De Avant biedt meer inhoud, maar door de vorm van de carrosserie staat deze ook niet bekend als ruimtewonder.