FlexRide
De groeispurt van de Astra betaalt zich pas uit op lange afstanden. Het niet altijd even goede Belgische wegennet werd door de grote wielbasis van 2.69 meter goed verwerkt en tezamen met het flinke gewicht maakt dat de Astra tot een klasse groter aanvoelende auto. De enige kritiek op comfortgebied is de wat stoterige vering en demping op korte oneffenheden en daar bood het 1.100 euro kostende FlexRide een soort oplossing. Hiermee kunnen de dempers van de Astra aangepast worden en kan de demping naast 'standaard', op 'sport' en 'tour' worden ingesteld. In 'tour' is de Astra inderdaad soepeler, maar er overheerst een kunstmatig en vooral geprogrammeerd karakter. In de sportstand is de Astra aardig sportief te rijden en voelt de auto evenwichtig en neutraal aan, maar zijn massa was duidelijk merkbaar op de Belgische binnenwegen. Met een druk op de sportknop wordt de besturing en de demping een tandje strakker en reageert ook de motor feller. Punt blijft dat de aanpassingen ook hier een artificieel gevoel geven en dat de besturing nooit echt natuurlijk is. De gemiddelde Astra-consument zal het FlexRide niet bestellen en dat lijkt de betere keuze te zijn: in de 'normale' modus rijdt de Astra gewoon vooral comfortabel met een paar dynamische trekjes.

2022 - Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

2016 - Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

2016 - Opel Astra 1.6 CDTi Innovation

2013 - Opel Astra Sedan 1.4 Turbo Cosmo

2012 - Opel Astra GTC OPC

2012 - Opel Astra GTC 1.4 Turbo Sport

2011 - Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

2008 - Opel Astra GTC OPC Nürburgring Edition

2006 - Opel Astra 1.4 Edition

2006 - Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo












