BMW 5 Serie 530d High Executive

Jan Westerhof - 19 maart 2010

Wielbasis

De machtige wielbasis van 2.97 meter is 8 centimeter langer dan voorheen en daarvan zijn er slechts 1.3 centimeter naar de beenruimte achterin gegaan. Dat betekent dat de 5 Serie nog steeds niet echt ruim is en dat vooral het ruimtegevoel matig is. Dat wordt nog eens versterkt door de lange zittingen van de achterbank en de pompeus uitziende voorstoelen. Voorstoelen die uiteraard over alle bereiken veelvoudig verstelbaar zijn en die iedere bestuurder uitnemend kunnen laten zitten en hem een perfecte zitpositie verschaffen, vooropgesteld dat hij überhaupt een keer klaar is met het finetunen van zijn stoelinstellingen. Uiteraard is de bestuurderspositie de allerlekkerste plek in een BMW en het geherintroduceerde cockpitgevoel van het dashboard geeft weer dat onbeschrijflijke subjectieve gevoel van controle. Een dashboard dat qua stilering met de 5 GT en de 7 Serie overeenkomt en een zeer hoge bouwkwaliteit kent en een keurige ergonomie heeft. De meeste functies zijn in het vereenvoudigde iDrive ondergebracht, maar desalniettemin heeft het menu nog altijd een gewenningsperiode nodig.

245 pk
540 Nm
250 km/h
6,3 s
onb (6.2) l/100km
166 g/km
D
22%
€ 49.700
€ 74.350
€ 1.363 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Infiniti M37S Premium

  • Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Jaguar XF 2.2D

  • Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Volvo S80 D5 Geartronic Summum

  • Peugeot 607 2.7-24v V6 HDiF Executive

  • Lexus GS 450h Executive

  • 2017 - BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2008 - BMW M5 Touring

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive