Rechterbaan
De voordelen van de extra trekkracht bij een laag toerental zijn goed merkbaar in de souplesse waarmee de C-Klasse vanuit stilstand wegrijdt. Tevens kan de vijftraps automaat hierdoor vlot opschakelen, zonder merkbaar aan kracht in te boeten. Het maakt de aandrijflijn tot een zeer comfortabele. Het geluidsniveau van het motorblok is daarbij zelfs nihil, want pas bij excessieve versnellingen dringt een wat rauwer geluid de cockpit binnen. Ondanks het feit dat je je in een hippe middenklasser verplaatst die heel wat potentie heeft, is de verleiding – als je het zo kan noemen – toch groot om lekker rustig aan te doen. Niet zelden werden stukken snelweg relaxt op de rechterbaan doorgebracht zonder exact aan de maximaal toegestane snelheid te voldoen, laat staan er overheen te gaan. Het illustreert hoe het comfort zijn weerslag kan hebben op de bestuurder.
Uiteraard ontbreekt het de bestuurder daarbij in een rijk geoutilleerde cockpit aan vrijwel niets. Allerlei technische gemakken ondersteunen de bestuurder bij het rijden of veraangenamen het verblijf in de auto op andere manieren. Enkel het navigatiesysteem komt daarbij wat onderbemeten over. Dat slaat niet zozeer op het topografische bereik – want zelfs in de Duitse hoofdstad heeft het tijdens de test zijn dienst bewezen –, alswel op de pijltjesopzet. Bij een dergelijk complete auto van bijna 50 mille wil je toch op zijn minst een kaartje zien dat al op aftermarket navigatiesystemen van net 100 euro zit.
2021 - Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 200 9G-Tronic Luxury Line
2018 - Mercedes-Benz C-klasse Estate C 200 d AMG Line
2017 - Mercedes-Benz C-Klasse 400 4MATIC Cabriolet
2016 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C 200 Edition 1
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate C 220 BlueTEC Avantgarde Ambition
2014 - Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde
2012 - Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse C 200 CDI Avantgarde
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY
2011 - Mercedes-Benz C-Klasse Estate 180 BlueEFFICIENCY Avantgarde