Naar een hoger niveau
Direct bij het openen van de portieren is duidelijk dat Hyundai ook binnenin goed heeft huisgehouden. Het dashboard oogt modern en er is een frisse wind doorheen gegaan. Voorin de ix35 beschikken zowel de bestuurder als passagier over voldoende ruimte. De stoelen bieden voldoende steun en verstelmogelijkheden. De zit is in de ix35 wat langer dan we gewend zijn van de meeste Koreaanse zetels. Kwalitatief zijn de materialen binnenin de Hyundai naar een duidelijk hoger niveau gebracht. Het voelt allemaal solide en zacht aan. Sfeerbepalend is de blauwe nachtverlichting en de kokers waarin de tellers achter het stuurwiel zijn gelegen, met een knipoog naar Alfa Romeo.
In de middenconsole vinden we naast een 12-volts aansluiting ook een AUX- en USB aansluiting. Optioneel is in dit exemplaar een navigatiesysteem met achteruitrijcamera gemonteerd, die in de praktijk prima zijn werk doet. Jammer dat er door het monteren van deze camera geen parkeersensoren worden toegepast, want ook deze zouden een fijne aanvulling zijn op de Hyundai. De ergonomie van alle bedieningsorganen is dik in orde. Achterin de ix35 is het opmerkelijk ruim voor zowel de benen als voor het hoofd. De achterbank biedt gemakkelijk ruimte voor drie volwassenen. Het bagagecompartiment heeft een inhoud van 591 liter. Met de rugleuning van de achterbank neergeklapt ontstaat een vlakke laadvloer met een laadcapaciteit van 1.436 liter.