BMW ActiveHybrid X6

Jan Westerhof - 20 juni 2010

Maskerade

Om terug te komen bij de vraag uit de inleiding of de ActiveHybrid X6 een provocatie is: zeker niet. Het is vooral een fantastisch bewijs van ontwikkeling en het verenigen van polariserende eigenschappen. De ActiveHybrid X6 laat zien dat een elektromotor een enorm positieve uitwerking kan hebben op zowel prestaties als verbruik: hij is supersnel met een alleszins acceptabele brandstofconsumptie. Daarnaast is de X6 ook als ActiveHybrid ondanks zijn enorme formaat en gewicht veruit de meest sportief rijdende fullsize-SUV die er te koop is. Bovendien heeft de Active Hybrid X6 ook nog eens het imagovoordeel van een hybride. Er is dan slechts één conclusie mogelijk: deze auto kan allerlei maskers opzetten en is daardoor een toonbeeld van ingenieurswerk op topniveau.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Onmerkbare synthese van de aandrijflijnelementen
  • Topprestaties met een acceptabel verbruik
  • Geweldig weggedrag en gevoelige besturing
  • Zitruimte achterin en bagageruimte niet voldoende
  • Stug onderstel op oneffenheden
  • Iets teveel windgeruis
485 pk
780 Nm
236 km/h
5,6 s
12,4 (9.9) l/100km
231 g/km
F
22%
€ 130.498
€ 139.738
€ 2.562 / maand
€ 415 - € 475 / kwartaal
  • Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE

  • Audi Q7 4.2 TDI quattro Pro Line+ S-Line

  • Volkswagen Touareg 4.2 V8

  • Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC 4Matic

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • 2016 - BMW X6 M 4.4 V8

  • 2012 - BMW X6 M50d

  • 2008 - BMW X6 xDrive35d High Executive