Comfortvering
Om bij het offroaden te blijven: de Amarok heeft een bodemspeling van een halve meter en daardoor kan hij een flinke plas water aan, maar de Amarok kan in combinatie met de flinke veerwegen ook - zoals zichtbaar op de foto's - enorme oneffenheden verwerken. Daarbij komen sommige wielen los van de ondergrond en die worden door een standaard elektronisch of een optioneel leverbaar mechanisch sperdifferentieel afgesloten van de aandrijving, zodat de kracht volledig naar het wiel met de meeste grip gaat. Als we vervolgens de gebaande paden weer opgaan, laten we de versie met regelbare vierwielaandrijving voor wat het is en gaan we er met een permanent vierwielaangedreven Amarok vandoor. Die wordt standaard met een comfortvering geleverd en dat uit zich in relatief veel overhellen en - zoals bedoeld - een behoorlijk comfortabel rijgedrag. Als je een personenauto gewend bent moet je echter ook niet gaan hoeken met een pick-up, want zo'n auto schuift snel over de voorwielen weg en ook de besturing is behoorlijk indirect. Dat geldt voor de Amarok, maar net zo goed voor de concurrentie.