Het interieur
De binnenkant van de 3 meter en 87 centimeter metende Colt is een toonbeeld van efficiënt ruimtegebruik. De instap voorin is lekker ruim waarna plaatsgenomen wordt in een comfortabel zittende en nauw omsluitende stoel. Duidelijk afgestemd op de Europese automobilist bieden de stoelen voldoende comfort en een goede zijdelingse steun. Het bovenste gedeelte van het dashboardmateriaal is voorzien van een prettig aanvoelend motief en doet kwalitatief goed aan. De overige dashboarddelen zijn van een hard materiaal en sluiten goed op elkaar aan. Grappig is het lichtblauwe stuk kunststof in de middenconsole, waarin tevens is voorzien in een 12 Volt aansluiting. De draaiknoppen voor de beheersing van het klimaat en de ventilatie in de auto zijn voorzien van dezelfde kleur en ogen fris. De overige metaalaccenten in de middenconsole doen de uitstraling van het geheel zeer zeker goed. Opbergruimte is er naast het dashboardkastje in de vorm van een vakje in de middenconsole, twee bekerhouders en twee uitsparingen in de middenconsole. De zitruimte voorin is riant te noemen. De been- en hoofdruimte zijn, voor een MPV niet ongewoon, uitstekend.
De geteste uitvoering, d’Azur genaamd, ligt niet alleen lekker in de mond maar is tevens voorzien van een heerlijk zomerse accessoire. Een dubbel, elektrisch bediend, schuif-/kanteldak voorziet de inzittenden van de broodnodige frisse lucht op warme zomerdagen. Wanneer de inzittenden op een andere manier het klimaat wensen hand te haven, dan kan dat via de standaard airconditioning. In deze uitvoering dient het gemak de mens verder via een regen- en lichtsensor, een CD/MP3-speler en een boordcomputer. In deze uitvoering is het allemaal standaard gemonteerd. Het lijkt niet op te houden, maar het interieur is tevens voorzien van onderscheidende details als blauw/zwarte bekleding en een heerlijk aanvoelend blauwleren stuur en pookknop.
De passagiers achterin hoeven niet genoegen te nemen met minder comfort. De beenruimte kan beïnvloed worden door de achterbank afzonderlijk of in zijn geheel 15 cm naar voren of achteren te schuiven. In de achterste stand is de beenruimte uitstekend te noemen, twee personen van 1,90 meter kunnen dan achter elkaar plaatsnemen. De binnenruimte is echter niet onbeperkt in deze stand, wat zich laat kennen in een beperkte bagageruimte. Ook de hoofdruimte achterin is, zeker in vergelijking tot de geboden hoofdruimte, beperkt. Met 1,80 meter zit de testrijder met zijn kruin tegen de dakbekleding.