Downsizen
Een cabrio koop je in de eerste plaats om zo veel mogelijk dakloos rond te rijden. Wat een geluk dat het in onze testperiode hoogzomer is en het kwik ruim boven de dertig graden uitstijgt. Het dak eraf dus! In twintig seconden verdwijnt de softtop achterin de Mercedes. Wij zijn onderweg met de 250 CGI. Deze cijfers doen een 2,5 liter benzine vermoeden, maar niets is minder waar. Mercedes-Benz heeft de kunst van het 'downsizen' goed verstaan. Het is een 1.8 liter viercilinder met een turbo die 204 pk levert en dat zorgt weer voor prima prestaties. Spannend klinkt en is dit niet, maar in dit groene tijdperk telt vooral het verbruik. De fabrikant claimt een opgave van 7,9 liter op honderd kilometer; in de praktijk kwamen wij tot een keurig verbruik van 8,5 liter. De E-Klasse staat bekend als een zeer comfortabele reisauto, al is deze E Cabrio technisch gebaseerd op de C-Klasse. Hierdoor is het onderstel wat stugger afgestemd en voelt de besturing zwaarder aan. Ondanks dat ontpopt deze Duitse cabriolet zich tot een echte cruiser. De auto is goed gebalanceerd en voelt zich op elk wegdek thuis. Zoals gezegd is de besturing wat zwaarder gemaakt, maar is het tegelijkertijd indirect te noemen. Op zich is daar niets mis mee als je naar het karakter van de Benz kijkt. Dat is namelijk comfortabel. Deze cabriolet is vooral op de boulevard in zijn element.
2017 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 Avantgarde
2016 - Mercedes-Benz E-Klasse 220d Lease Edition
2014 - Mercedes-Benz E-Klasse Limousine E 300 BlueTEC Hybrid Avantgarde Ambition
2013 - Mercedes-Benz E-Klasse E200 BlueDIRECT Avantgarde
2010 - Mercedes-Benz E63 AMG
2010 - Mercedes-Benz E-Klasse Estate 220 CDI BE Avantgarde
2009 - Mercedes-Benz E63 AMG Estate
2009 - Mercedes-Benz E-Klasse Coupé 350 CGI
2009 - Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde
2008 - Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde