Feest der herkenning
Evenals het exterieur heeft ook het interieur geen grote wijzigingen ondergaan. In de basis is het onveranderd gebleven, waardoor bovenin het dashboard nog steeds een prominente plaats is weggelegd voor een grote kleurenmonitor. Hierop worden de menu’s weergegeven die met de iDrive-controller worden bediend. BMW heeft de facelift aangegrepen om de oorspronkelijke interface te vervangen door een intuïtiever te bedienen versie, die we bijvoorbeeld ook in de nieuwe 5 Serie tegenkomen. Ook op de overige functies op het dashboard is ergonomisch niets aan te merken. Op een enkel afwerkingsmissertje na voelt alles zeer degelijk aan, zoals je dat mag verwachten van een auto waar in het geval van ons rijk uitgeruste testexemplaar een prijskaartje van 90 mille aan hangt. Het ruimteaanbod loopt aardig in de pas met dat van de concurrentie. Voorin is er ruimte in overvloed, maar op de achterbank wordt het voor langere mensen vrij snel behelpen. De kofferruimte is evenmin overbemeten, zeker wanneer het klapdak erin opgeborgen ligt.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition