Honda CR-Z 1.5 GT

- 27 augustus 2010

Vandaag is rood

Vandaag is rood de kleur van mijn toerenteller. Wanneer de sportstand geselecteerd wordt, kleurt het instrumentarium felrood en worden alle adviessystemen uitgeschakeld. Daarbij wordt de sportief ogende Honda flink feller. En ja, het verbruik schiet dan al snel richting de zeven liter per 100 km, maar Honda valt te prijzen dat ze toch niet voor een halfbakken sportstand hebben gekozen. En dat komt goed van pas, want de CR-Z wordt daarmee een lekkere gooi- en smijtauto. Hij is gewoon lekker sportief, zonder te overdrijven. Vanuit hybridestandpunt bekeken is de bediening van de pedalen aan de zware kant en voor de verandering hebben we niet te maken met een automaat maar een handgeschakelde zesbak. De handling is lekker direct en de wegligging is daarbij goed voor elkaar. In extreme gevallen gaat ook de CR-Z natuurlijk wel schuiven, maar hij laat zich makkelijk corrigeren en dat maakt hem erg leuk om mee te spelen.

124 pk
174 Nm
200 km/h
9,9 s
5,2 (5) l/100km
117 g/km
C
22%
€ 24.990
€ 28.690
€ 526 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Hyundai CoupĂ© 2.7i V6 StyleVersion

  • 2013 - Honda CR-Z 1.5 IMA GT