Peugeot Partner Tepee 1.6 VTi Outdoor

- 6 september 2010

Gewoon van A naar B

Al die ruimte binnenin, maakt de verpakking groot. De Partner is dan ook een hoge en relatief zware auto en dat merk je bij het rijden. Ondanks dat we hier te maken hebben met de sterkste benzineuitvoering, moet er af en toe flink gewerkt worden om bijvoorbeeld een acceleratie op hogere snelheid in te zetten. Dit gaat dan ook gepaard met het nodige motorlawaai. Vanuit stilstand gaat het beduidend makkelijker, maar ook dan moeten er flink toeren gemaakt worden. Imposante prestaties op het sportieve vlak moet je gewoon ook niet verwachten, daar is deze auto niet voor gemaakt. Zo is het ook met het bochtenwerk, reeds voor je op zoek kan gaan naar grenzen is het gevoel al zo onbehaaglijk, dat je nogmaals bevestigd krijgt dat de auto je met rustig en ontspannen rijgedrag overal zal brengen, maar dat je geen gekke dingen moet gaan verlangen. Ondanks het bochtenwerk is de auto van zichzelf zeer stabiel, want zelfs flinke wind bracht de auto maar moeilijk uit zijn spoor en ook op zeer hoge snelheden voelt de auto nog zeer vertrouwd aan. Ook het verbruik viel ondanks het grote voorkomen alleszins mee. De fabrieksopgave van 7,3 liter per 100 kilometer werd op een paar deciliter na gehaald, zonder daar bovenmatig rekening mee te houden in de rijstijl.

120 pk
147 Nm
169 km/h
13,5 s
7,6 (7.3) l/100km
169 g/km
F
22%
€ 18.950
€ 22.150
€ 406 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Citroën Berlingo 1.6 VTi Collection

  • 2021 - Peugeot e-Partner 50 kWh 136 Standard Premium