Wie durft?
Uiteindelijk heeft dieselrijden natuurlijk vooral aantrekkingskracht door de gunstige(re) verbruikscijfers. Dat blijkt bij de FX niet minder het geval, want over in totaal 1.500 kilometer kwam het verbruikscijfer op een niet onaardige negen liter per 100 km. Heel wat lager dan zijn benzinegestookte broertje. Het komt precies overeen met de fabrieksopgave, waarbij aan de ene kant moet worden opgemerkt dat er relatief veel snelwegkilometers zijn gedraaid, maar aan de andere kant dat daarbij veel op zeer hoge snelheid is gereden. De hamvraag is nu of de gevestigde orde zich zorgen moet gaan maken. Het antwoord daarop zal zeker geen volmondig ja zijn, maar toch zullen de Duitsers ongetwijfeld met de nodige interesse Infiniti volgen. En dat is gezien het kwalitatieve product meer dan terecht, maar we weten ook dat de Duitse klandizie nog behoudender is dan de paus, kijk maar naar de moeite die bijvoorbeeld Jaguar heeft om zijn prachtige limousines bij dat publiek onder de aandacht te krijgen. Mocht u van plan zijn een leuke som geld op een luxe SUV stuk te slaan, dan willen u bij deze verzoeken om op zijn minst even binnen te wippen bij de Infinitidealer en zelf uw oordeel te vellen. Het zal de kans op een gevarieerder en dus mooier straatbeeld aanzienlijk vergroten.
- Originele verschijning
- Kwalitatief topproduct
- Dieselblok past bij Infiniti
- Vertraging automaat
- Ontbreken comfortstand