Zakelijk interessant
Als BMW zich gaat bemoeien met de ontwikkeling van een motor, zit het meestal wel goed. Dat is bij de Cooper D niet anders. Als we met de auto op pad gaan, valt direct op dat de motor zich keurig op de achtergrond houdt. Ondanks de stille loop beginnen de 112 paarden onder de kap al bij lage toeren gretig te trappelen. Trap je de Cooper D vervolgens op z'n staart, dan begint het motorgeluid hoger in de toeren wat rauw te worden. Doordat het koppel van 270 Nm echter al vanaf 1.750 rpm beschikbaar is, hoef je de MINI niet zonodig in de toeren te jagen om lekker vooruit te komen. Je kunt de fijne zesbak al vroeg door zijn verzetten loodsen, waardoor de Cooper D iedere 100 kilometer slechts 3,8 liter brandstof nodig zou hebben. Hoewel dat verbruik tijdens onze testperiode beduidend hoger uitviel op een nog altijd acceptabele 6 liter, hoeft over de Cooper D slechts 20% te worden bijgeteld. Dat maakt de Cooper D ook voor de zakelijke rijder tot een interessante optie.
Audi A1 1.4 TFSI Ambition Pro Line
Opel Corsa OPC Nürburgring Edition
Citroën DS3 Racing
Mercedes-Benz A-Klasse Coupé A150 Avantgarde
Abarth Grande Punto 1.4 16v T-Jet EsseEsse
Renault Clio RS 2.0 16V
Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG
Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse
Peugeot 208 GTi 1.6 THP
2020 - Mini Electric 32,6 kWh Charged
2018 - MINI Cooper S 5-deurs
2015 - MINI Cooper 5-deurs
2014 - MINI Cooper S Chili
2010 - MINI John Cooper Works World Championship 50
2009 - MINI Cabrio Cooper Chili
2006 - MINI Cooper 1.6 16v Chili
2006 - MINI Cooper Cabriolet 1.6 16v Chili
2006 - MINI Cooper 1.6 16v Chili