MINI Countryman Cooper D Chili

- 6 november 2010

Communicerende vaten

De hatchback stuurt absoluut strakker en kan meer handelen in steviger stuurwerk, maar desondanks doet de Countryman het in het licht van de verpakking ongemeen goed. Het maakt dan ook dat het ook met deze grotere MINI nog leuk spelen is voor het geval de partner en kinderen even niet mee gaan. En om het hele plaatje compleet te maken gaat het sturen op een lekker directe manier en schakelt de pook met veel gevoel. Sportief als het merk is, hoef je van MINI geen uitgesproken comfort te verwachten, maar toch is deze MINI comfortabeler dan ooit tevoren, alleen al vanwege de grotere wielbasis en hogere ligging. Geheel volgens de wet van de communicerende vaten neemt het comfort dus toe als de sportiviteit wat afneemt. Gezien de beoogde kopers maar vooral leasers, is dat geen vervelend gegeven. Het is wel jammer dat de Countryman geluidstechnisch bekeken wat minder comfortabel is. Het dieselblokje geeft uiteraard zijn rauwe geluid, maar vooral de windruis op snelheid is aanzienlijk en dringt echt door in de cabine.

111 pk
270 Nm
185 km/h
10,9 s
6,3 (4.4) l/100km
115 g/km
F
22%
€ 24.460
€ 37.616
€ 690 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Volvo V40 D2 Summum

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • Nissan Leaf Tekna

  • Volkswagen Golf GTD DSG

  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Opel Astra 1.7 CDTI Cosmo

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège

  • 2017 - MINI Countryman Cooper Serious Business