Omvang
Gelukkig valt er op het rijgedrag een stuk minder aan te merken. Eigenlijk rijdt de 9-5 gewoon goed, zonder uit te blinken op comfort of dynamiek. Het weggedrag is zeer voorspelbaar en tot voorbij 'flink hard gaan' nog neutraal. Het enige is de lichte besturing, die voor de 'homo dynamicus' wel wat zwaarder had gemogen, maar in deze klasse is licht sturen nu eenmaal schering en inslag. Qua geluidsniveau en veercomfort is de 9-5 grotendeels op het niveau van deze klasse. Iets minder windgeruis, iets meer motorisolatie en iets minder stoterigheid op korte oneffenheden hadden de 9-5 niet slechts prettig, maar zeer comfortabel gemaakt. Het is voornamelijk het 'absorptievermogende' comfort op lange afstanden dat opvalt en dat komt natuurlijk grotendeels op het conto van de behoorlijke wielbasis, die je anderzijds in urbaan gebied behoorlijk kan verrassen: een stoeprandje is zomaar meegepikt. Let in de stad trouwens ook op met inparkeren, want de 9-5 is niet alleen van een flinke omvang en moeilijk te overzien, hij heeft ook geen achteruitrijdcamera en dat mag in deze klasse inmiddels wel als een pré worden beschouwd.