Cadillac CTS-V Coupé

Jan Westerhof - 8 december 2010

Smokin' Tires

In 4.4 seconden zou hij naar de '100' moeten blazen, maar dat lukt alleen met een gedoseerde gasvoet. Het gargantueske koppel zorgt ervoor dat de achterwielen tot pakweg 70 km/h onbeschoft gaan spinnen als je volgas gaat en de achterkant wordt dan wel eens licht. Als je daarna doortrapt, staat 200 km/h echt weerzinwekkend snel op de teller. Stiekem natuurlijk supergaaf allemaal, maar niet altijd gewenst. Het is ook echt oppassen in bochten, want het Big Block hamert er zo in, dat je in een bochtje zomaar ineens achterstevoren zou kunnen staan. Dit is echt zo'n auto, die je absoluut met een handgeschakelde zesbak - de Tremec TR-6060 die ook in de Corvette ZR1 en de Dodge Viper SRT-10 hangt - zou moeten kopen. Dan heb je geen last van de soms niet zo vloeiend schakelende automaat, hoewel je dat de transmissie door de enorme overvloed aan pk's en Nm's niet echt aan kan rekenen. Bovendien haalt de handbak volgens GM wél de magische grens van 300 km/h en je kunt er natuurlijk eenvoudiger een rookwolk mee trekken.

564 pk
735 Nm
282 km/h
4,4 s
onb (14.7) l/100km
350 g/km
G
22%
€ 134.490
€ 134.490
€ 2.466 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • BMW 6 Serie Coupé 635d High Executive

  • Lotus Evora S 2+2

  • 2014 - Cadillac CTS 2.0T Premium

  • 2008 - Cadillac CTS 3.6 V6 Sport Luxury

  • 2005 - Cadillac CTS 3.2 Elegance