Slot
Audi heeft er dus geen woord aan gelogen dat de auto ook een sportief vervoermiddel kan zijn. Zeker qua rijgedrag is hem dat zeker toe te dichten. Of het dan ook de eerste is, zoals Audi beweert, laten we dan maar even in het midden, want dat doet er natuurlijk ook feitelijk niet toe. Toch is het ook prettig te bedenken, met name voor de zakelijke kilometervreter, dat de auto ook heerlijk kan cruisen over de langere afstanden. Met een 6e versnelling en trekkracht op ieder gewenst moment, is het ook zeker geen straf om hiermee de snelweg op te gaan.
We moeten wel in ogenschouw houden dat hier ook de sportieve Ambition-uitvoering is getest. Met name het bochtenwerk en de afvering zullen wel iets minder strak zijn bij een ander onderstel en kleinere velgen.
Met zijn dikke 39.000 euro is de prijs voor een hatchback uit de compacte middenklasse wel fors te noemen, maar goed daar heb je dan wel een Audi voor met alles erop en eraan. En dat de prijs bij een premiummerk als Audi hoger ligt dan bij anderen, dat is iets dat je van tevoren weet. In verhouding met een rechtstreekse concurrent als bijvoorbeeld de 1-serie valt alles wel op zijn plaats.
- Stijlvol in eenvoud
- Trekkracht
- Bochtenwerk
- Verstelling stoelen
- Beenruimte achterin
- Trilling koppelingspedaal
2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition
2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus
2015 - Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus
2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus
2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S
2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition
2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition
2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +
2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition
2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction