Audi A7 Sportback 3.0 TDI quattro Pro Line +

- 18 maart 2011

In de marge

Dealers afstruinen, proefritten maken en brochures doorspitten tot je erbij neervalt: als je tegenwoordig in de markt bent voor een auto uit het hogere segment, wordt de keuze er niet gemakkelijker op. Doordat hoge middenklassers tegenwoordig gevaarlijk dicht tegen hun grote broers uit het topsegment aanschurken, is de keuze voor het summum op het gebied van luxe niet zo vanzelfsprekend meer. Goed, wie met minder dan de crème de la crème geen genoegen neemt en vanaf z'n comfortzetel koste wat kost twaalf cilinders wil kunnen aanspreken, kan niet om een topmodel heen. Voor wie juist met vier cilinders genoegen neemt, is het met een hoge middenklasser ook verre van behelpen. Wie echter zes of acht cilinders onder de kap wenst, wordt meer dan ooit bestookt met een enorm aanbod in beide segmenten. Ook Audi doet een extra duit in het zakje door de marge tussen de A6 en de A8 op te vullen met de nieuwe A7 Sportback.

245 pk
500 Nm
250 km/h
6,3 s
7,7 (6) l/100km
158 g/km
D
22%
€ 63.620
€ 103.018
€ 1.889 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Jaguar XF 3.0 Diesel S Portfolio

  • Mercedes-Benz E-Klasse E300 BlueTEC Avantgarde

  • Lexus GS 450h F Sport Line

  • Mercedes-Benz CLS 350 Edition 1

  • Mercedes-Benz CLS 280 Prestige Plus

  • Honda Legend 3.5 V6

  • Infiniti M35h GT Premium

  • Mercedes-Benz E-Klasse E250 CDI Avantgarde