Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir Gold

- 9 juli 2011

Twee karakters

In het stadsverkeer - waar de Ypsilon toch het meest in zijn element is - snor je dus soepel mee. De schakelindicator geeft al vlot aan dat hij graag een hoger verzet ingelegd ziet worden, maar in hoeverre je die adviezen wilt opvolgen ligt erg aan je rijstijl. Als je je namelijk aan die adviezen houdt, heb je te maken met een behoorlijk behoudend karakter. Laat je het toerental meer klimmen, dan gaat dit overduidelijk ten koste van het verbruik, maar is er ineens een veel levendiger blok aan het werk. Het mooie hiervan is dat de bestuurder dus duidelijk invloed heeft op het verbruik en karakter van de auto. De 4,2 liter brandstofverbruik per 100 km die op papier staat, gaat er ongetwijfeld van uit dat je je goed aan de schakeladviezen houdt, maar ondanks de beperkte kennismaking durven we toch wel te stellen dat het behalen van die waarde erg lastig zal zijn. Gemiddeld net boven de vijf liter uitkomen zouden we al knap vinden.

85 pk
145 Nm
176 km/h
11,9 s
onb (4.2) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 15.000
€ 16.625
€ 305 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • Hyundai i20 1.4i i-Catcher

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • Mazda 2 1.3hp BiFuel GT-M

  • Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • Chevrolet Aveo 1.4 16v LS

  • Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • Dacia Sandero 0.9 TCe 90 LaurĂ©ate

  • Peugeot 206+ 1.4 XS

  • 2007 - Lancia Ypsilon 1.4 16v Sport by MomoDesign