Groene labels
Waar de verschillen in afmetingen al eerder aan de orde kwamen, is een hele belangrijke nog niet genoemd. De massa van de A6 is met maar liefst 100 kg afgenomen ten opzichte van zijn voorganger. Samen met verfijndere technieken in de aandrijflijn, betekent dit een aantrekkelijk verbruik van 6,8 liter per 100 km, waar Audi zelf achttiende minder opgeeft. Dat is heel netjes voor een auto van dit formaat met een vermogen van 245 pk en die krijgt daarmee een B-label. Zoals het tegenwoordig hoort hebben natuurlijk alle varianten van de A6 groene labels. De S-tronicautomaat speelt in de zuinigheid van onze uitvoering geen onverdienstelijke rol met zijn snelle en soepele wisselingen. Met de krachtige motor kan het toerental laag gehouden worden, zonder dat dit ten kost gaat van de prestaties. Ook het start-/stopsysteem doet een goede duit in het zakje. Natuurlijk is de tijd van het voorgloeien al lang voorbij, maar de souplesse waarmee de zelfontbrander weer tot leven wordt gewekt is opvallend. Die eigenschap van de motor valt ook op - of eigenlijk juist niet - bij het rijden, want het motorgeluid is zover naar de achtergrond verdreven, dat een passagier zelfs niet kon geloven dat we te maken hadden met een dieselmotor.
2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport
2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition
2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus
2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus
2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +
2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line
2007 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line
2006 - Audi A6 2.4 MT Proline